Corporate (merk)concept

Wat wil je met jouw merk uitstralen? Welke boodschap wil je overbrengen op je doelgroep? Het corporate concept haalt het onderscheidend vermogen van jouw merk naar voren, waardoor dit merk een unieke positie inneemt ten opzichte van de concurrent en herkenbaar is voor de doelgroep. Het gaat hier nadrukkelijk om je corporate boodschap en niet om een actiematig concept.

Copy en beeld

Tijdens een corporate (merk)concept ontstaat er een mix van copy en beeld die meteen laat zien hoe uniek jouw bedrijf of organisatie is. Deze mix vertelt namelijk het verhaal uit de eerder bepaalde merkstrategie. Het gaat er dus niet alleen om dat je mooie beelden en interessante copy gebruikt, er moet ook een duidelijke gedachte achter zitten.

Doelgroep

Voordat je je waagt aan copy en beeld moet je duidelijk voor ogen hebben wie je doelgroep is. Voor wie is het corporate (merk)concept bedoeld? Wie wil je bereiken, overtuigen en binden? En welke emoties en associaties wil je dat het oproept? Wanneer je dit weet kun je je concept veel gerichter en effectiever vormgeven.

Pre-test

Om je concept te testen kun je gebruikmaken van een pre-test. Door middel van een klankbordgroep met bijvoorbeeld bestaande klanten kunnen we precies in kaart brengen welke nuances of aanscherping het concept nog nodig heeft om optimaal het verhaal van je organisatie te vertellen

Copy en beeldtaal
Nilsson en corporate (merk)concept

Copy en beeldtaal

Wij gaan voor jou op zoek naar de juiste copy en beeldtaal. We zijn pas tevreden wanneer we de juiste mix gevonden hebben, die jouw unieke verhaal goed kan vertellen. We bedenken voor dit concept een passende pay-off, vaak bestaande uit een kort zinnetje dat de identiteit van een bedrijf of organisatie duidelijk weergeeft. Daarnaast schrijven we een korte, positionerende corporate tekst die de kern van het verhaal van de organisatie duidelijk en overtuigend overbrengt bij de doelgroep. Dit wordt verder uitgewerkt in een brand design.

Onderdeel van..

Bijna alles wat je doet heeft invloed op je merk. Het is dus belangrijk alles goed op elkaar af te stemmen. Zo moet een concept kloppen met je manier van dienstverlening, moet de tone-of-voice aansluiten bij je klantbenadering en moeten het corporate concept en je visuele merkidentiteit (brand design) een sterk geheel worden.

Totaaltraject

Deze fase staat bij Nilsson vrijwel nooit op zichzelf. Veel elementen hangen met elkaar samen. Alles wat je op gebied van marketing en communicatie onderneemt heeft effect op elkaar, of het nu een campagne is, een website of het bouwen aan je merk. Samen met jou zorgen we dat alles optimaal op elkaar is afgestemd. Van strategie tot realisatie en vanuit een crossmediale gedachte.

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op, wij helpen je graag!

Contact opnemen

Meer weten over een corporate (merk)concept voor jouw bedrijf?

Let's meet