Brand design

Het is belangrijk om jouw merkidentiteit duidelijk extern uit te dragen in de vorm van een logo, vorm en huisstijl: het brand design, oftewel je visuele merkidentiteit. Dit brand design gebruik je vervolgens in de vormgeving van al je communicatie-uitingen.

Een sterk verhaal

Een merk met een sterk design vertelt een sterk verhaal. Dit houdt in dat het design verder gaat dan het ‘zomaar’ ontwikkelen of vormgeven van een logo of een huisstijl. Een logo vertelt het unieke verhaal van jouw organisatie; het verhaal waarmee je jouw merk onderscheidt van concurrenten. Dat gebeurt wel altijd in combinatie met een goede naam, een onderscheidende pay-off en consistente huisstijluitwerkingen.

Visueel ontwerp

Na het bepalen van jouw verhaal (zie merkstrategie) en daarmee jouw identiteit is het zaak om hier een visueel ontwerp aan te hangen. Het visueel ontwerp van een logo en een huisstijl vormt samen het brand design. Dit design komt vervolgens consistent in alle communicatie-uitingen terug, waardoor jouw merk herkenbaar is en betrouwbaarheid uitstraalt. De onderdelen die in deze fase worden bepaald zijn naast het logo en de huisstijl ook vormelementen, beeldtaal, typografie, tone-of-voice en een uitgebalanceerd kleurenpalet.

Brand design Nilsson
Nilsson en brand design

Visualiseren

Het visualiseren van een merkidentiteit is een proces waarbij het niet alleen gaat over mooi of lelijk, maar ook over de gedachte achter een uitwerking. We streven naar merken die visueel aantrekkelijk ogen, en van deze tijd zijn. En daarnaast goed de filosofie van de organisatie uitdragen.

Wanneer de merkstrategie en een eventueel corporate concept zijn bepaald kijken we in hoeverre dit nog aansluit op jouw huidige uitstraling. Op basis hiervan bekijken we of we gaan restylen of (een update van je huidige logo en huisstijl), of van scratch af aan een volledig nieuwe visuele merkidentiteit neerzetten.

Totaaltraject

Deze fase staat bij Nilsson vrijwel nooit op zichzelf. Veel elementen hangen met elkaar samen. Alles wat je op gebied van marketing en communicatie onderneemt heeft effect op elkaar, of het nu een campagne is, een website of het bouwen aan je merk. Samen met jou zorgen we dat alles optimaal op elkaar is afgestemd. Van strategie tot realisatie en vanuit een crossmediale gedachte.

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op, wij helpen je graag!

Contact opnemen

Meer weten over een brand design voor jouw bedrijf?

Let's meet