E-mailmarketing

E-mailmarketing is één van de meest kosten-effectieve vormen van online marketing. Je gebruikt e-mailmarketing om (potentiële) klanten via e-mail direct te benaderen. Dit doe je om nieuwe klanten te werven, om relaties met bestaande klanten in stand te houden of om bestaande klanten te overtuigen om jouw product of dienst af te nemen.

Voordelen van e-mailmarketing

Enkele voordelen van e-mailmarketing zijn personalisatie, targeting en meetbare resultaten. Doordat de resultaten van de e-mailcampagne met de juiste software goed te meten zijn, kun je jouw e-mailmarketing strategie eenvoudig optimaliseren. Daarnaast is e-mailmarketing niet moeilijk en is het een relatief goedkoop marketinginstrument.

Ken je doelgroep

Één van de belangrijkste elementen van e-mailmarketing is dat je als bedrijf denkt vanuit de consument. Weet daarom goed wie je doelgroep is en wat hen interesseert. Op deze manier kan er een vertrouwensband ontstaan en is de ontvanger eerder geneigd tot conversie. Raadzaam is wel om niet te vaak gebruik te maken van e-mailmarketing, maar dit te beperken tot bijvoorbeeld een vast moment per maand. Mail je te vaak, dan zullen klanten de e-mails zien als spam en deze niet meer openen.

E-mail marketing Nilsson
Nilsson en e-mailmarketing

E-mailtemplates

Wij ontwikkelen e-mailtemplates, waar jij vervolgens eenvoudig content in kunt plaatsen. Wanneer je liever hebt dat wij ook de content voor je plaatsen kan dit natuurlijk ook! In overleg schrijven we in dit geval converterende teksten en plaatsen hier ondersteunend beeldmateriaal bij, dat aansluit op de behoeftes van jouw doelgroep.

E-mailmarketing software

We hebben uitgebreide kennis van de volgende veelgebruikte e-mailmarketing software:

  • Campaign Monitor
  • Active Campaign
  • MailChimp

We koppelen de inschrijvingen via de website aan deze systemen, zodat de inschrijvingen gelijk op de goede lijst terechtkomen. Het account wordt ingesteld en bestaande verzendlijsten worden geïmporteerd. Alles wordt geregeld zodat jij snel aan de slag kunt.

Automations

Via bovenstaande software-pakketten kan Nilsson automations inrichten zodat inschrijvers vanuit de website automatisch een mail krijgen. Dit kan periodiek herhaald worden, zodat er een vaste e-mail flow ontstaat die maar één keer ingesteld hoeft te worden. Denk aan een automatische bevestiging bij het aanmelden voor een evenement. Of een automatische mail met een aanbod voor een product of dienst, gebaseerd op eerdere aankopen of website-gedrag.

E-mailmarketing en privacy

Tegenwoordig is het van groot belang om e-mailmarketing in te zetten volgens de richtlijnen van de AVG. Wanneer iemand zich inschrijft voor de nieuwsbrief van je organisatie, worden zijn of haar gegevens opgeslagen in de desbetreffende e-mailmarketing software. Deze softwares hebben ieder hun eigen maatregelen om te voldoen aan de AVG en de juiste bescherming te bieden. Maar ook zelf mag je niet meer zonder toestemming e-mailgegevens verwerken. Wil je hier mee over weten? Lees dan ons blog.

Totaaltraject

Deze fase staat bij Nilsson vrijwel nooit op zichzelf. Veel elementen hangen met elkaar samen. Alles wat je op gebied van marketing en communicatie onderneemt heeft effect op elkaar, of het nu een campagne is, een website of het bouwen aan je merk. Samen met jou zorgen we dat alles optimaal op elkaar is afgestemd. Van strategie tot realisatie en vanuit een crossmediale gedachte.

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op, wij helpen je graag!

Contact opnemen

Meer weten over e-mailmarketing voor jouw bedrijf?

Let's meet