Online marketing

Online marketing, ook wel online advertising genoemd, is een vorm van marketing en adverteren waarmee via het internet reclame wordt gemaakt bij (potentiële) klanten. Denk bijvoorbeeld aan e-mailmarketing, Search Engine Advertising (SEA) en social media marketing.

Door gebruik te maken van online marketing kun je jouw bericht gericht inzetten bij de juiste doelgroep, zodat je meer kans hebt op het gewenste resultaat. De kosten die je in deze advertenties stopt zullen normaliter dus ook meer conversies voor jouw bedrijf betekenen.

Test wat werkt

Bij online marketing is het belangrijk om te testen wat voor jouw bedrijf en doelgroep werkt. Jouw (online) klant kan namelijk wel eens heel ander zoekgedrag vertonen dan je verwacht. Het is dus belangrijk om continu zoek- en klikgedrag te monitoren en optimalisaties door te voeren. Dit kan gaan over het gebruiken van de juiste keywords, het optimaliseren van de landingspagina’s, maar ook over het kiezen van een geschikt kostensysteem.

social
Nilsson en online marketing

Gerichte campagnes

Door onze ervaring als Google Partner kunnen we jou optimaal begeleiden in het opzetten van een gerichte campagne. Voorafgaand aan deze campagne zullen we samen met jou een strategie bepalen, die past binnen het gestelde budget.

Opzet

We selecteren de juiste zoekwoorden, segmenteren de doelgroep die jij wil bereiken en schrijven converterende advertentieteksten. Naast dat we jou kunnen adviseren over de inzet van Google AdWords, hebben wij ook de kennis om jou verder op weg te helpen met social advertising.

Social media advertising

Social media kanalen hebben een groot bereik, wat deze platformen ideaal maakt om op te adverteren. Één van de meest krachtige aspecten van adverteren via social media is de mogelijkheid om heel gericht een doelgroep te definiëren. Hoe gerichter een bericht en hoe beter de afbakening van de doelgroep, hoe succesvoller jouw online marketing campagne doorgaans is. Wij evalueren en optimaliseren de verkregen resultaten om jouw online marketing campagne zo optimaal mogelijk in te kunnen zetten.

Meten/beheer/rapportages

Tijdens de looptijd van de campagne meten wij constant het resultaat. Dit delen we met jou in periodieke rapportages, waarmee we jou ook direct inzicht geven in de kosten. Het feit dat wij de campagne beheren geeft ons de mogelijkheid om tijdig bij te sturen en zo het budget verantwoord te besteden.

Totaaltraject

Online marketing staat bij Nilsson vrijwel nooit op zichzelf. Veel elementen hangen met elkaar samen. Alles wat je op gebied van marketing en communicatie onderneemt heeft effect op elkaar, of het nu een campagne is, een website of het bouwen aan je merk. Samen met jou zorgen we dat alles optimaal op elkaar is afgestemd. Van strategie tot realisatie en vanuit een crossmediale gedachte.

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op, wij helpen je graag!

Contact opnemen

Meer weten over online marketing voor jouw bedrijf?

Let's meet