Campagnestrategie

Een campagne heeft als doel om (meestal) in een korte termijn zoveel mogelijk aandacht voor een product, organisatie of dienst te krijgen. Een goede campagne begint met een duidelijke campagnestrategie. Wat is het doel van de campagne en hoe wil je dit gaan realiseren?

Bepaal het doel

De eerste stap: bepaal het doel van je campagne. De ene keer is het doel om de merkidentiteit meer onder de aandacht te brengen, de andere keer is het doel om mensen milieubewuster te laten leven. Bepaal dus vooraf met wel doel jij deze campagne op gaat zetten, zodat je hier later het concept op kan afstemmen.

Bepaal de doelgroep

Net zoals bij elke strategie moet ook bij de campagnestrategie de doelgroep bepaald worden. De doelgroep kan immers doorslaggevend zijn in keuzes met betrekking tot de mix van communicatiemiddelen en het tijdstip van lancering van de campagne. Factoren als leeftijd en omgeving van de doelgroep bepalen bijvoorbeeld van welk communicatiekanaal de doelgroep voornamelijk gebruik maakt, dit kan zowel offline als online zijn. Natuurlijk is het mogelijk om via verschillende kanalen tegelijk campagne te voeren.

Mix
Nilsson en campagnestrategie

De kern

Bij de ontwikkeling van een campagnestrategie gaan we samen met jou terug naar de kern. Wat wil je precies vertellen, wat wil je bereiken en wat is je doelgroep? Op deze vragen moeten we antwoord zien te krijgen, dit kan bijvoorbeeld door het houden van een gezamenlijke sessie. Nadat we samen tot een kernboodschap zijn gekomen werken we dit uit tot een campagneconcept. Dit bestaat veelal uit een combinatie van krachtige copy en creatieve beeldtaal. Het verpakt je campagneboodschap.

Totaaltraject

Deze fase staat bij Nilsson vrijwel nooit op zichzelf, maar maakt onderdeel uit van een Deze fase staat bij Nilsson vrijwel nooit op zichzelf. Veel elementen hangen met elkaar samen. Alles wat je op gebied van marketing en communicatie onderneemt heeft effect op elkaar, of het nu een campagne is, een website of het bouwen aan je merk. Samen met jou zorgen we dat alles optimaal op elkaar is afgestemd. Van strategie tot realisatie en vanuit een crossmediale gedachte.

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op, wij helpen je graag!

Contact opnemen

Meer weten over een campagnestrategie voor jouw bedrijf?

Let's meet