Ons werk

Coole kop, helm op

_Klant: 
Provincie Zeeland
_Opdracht: 
Ontwikkeling campagne fietshelm
Overzicht

Een helm biedt onze kinderen extra bescherming op de fiets. Maar veel kinderen maken zich meer zorgen over hun ‘coole’ imago dan over hun veiligheid. En een fietshelm dragen vinden veel kids bepaald niet stoer. Tijd om de fietshelm een nieuw imago te geven!

Nilsson ging aan de slag en bedacht een creatief karakter dat kinderen aanspreekt. We gaven het een gezicht en brachten het tot leven: Cooli werd geboren. En zo ook een stoere fietshelm met daarop allemaal Cooli-oogjes.

Cooli werd het boegbeeld van de fietshelmcampagne die wordt gevoerd onder de slogan ‘coole kop, helm op’. Het concept is ook toegepast in lesmaterialen, folders en ander promotiemateriaal dat op scholen wordt gebruikt. Zo leren kinderen al op jonge leeftijd dat veiligheid in het verkeer belangrijk is.

Het is een communicatieve kunst om aansluiting te vinden bij de belevingswereld van kinderen. Cooli heeft het helemaal gemaakt bij de kids, ze lopen, nee... fietsen er letterlijk mee weg. En omdat iedereen meedoet is het dragen van een fietshelm ineens super cool geworden!

Google +

Projectteam

Edwin Staps

Creative Director

Jasper van der Hulst

Marketingstrateeg
Media