Ons werk

Mediterranean specialist

_Klant: 
Bergfood
_Opdracht: 
Rebranding
Overzicht
Bergfood

Als je naar de website of corporate brochure van Bergfood kijkt, loopt het water je al in de mond. En dat is natuurlijk precies de bedoeling. Beleving is belangrijk als het gaat om voedingsproducten. Een element waar we veel aandacht aan hebben besteed bij ons werk voor deze mediterrane foodspecialist.

In de zomer van 2012 benaderde “Van Den Berg, good in food” uit Oosterhout ons met de vraag om een voorstel uit te brengen voor het restylen van hun huisstijl. De achterliggende vraag was met name om het bedrijf een professionelere uitstraling te geven. Met de naamswijziging van ‘Van Den Berg’ naar ‘Bergfood’ werd er bewust voor gekozen de roots van het familiebedrijf niet te verlaten, maar wel een naam te gaan voeren die gemakkelijker bruikbaar is in het internationale werkveld waarin het bedrijf opereert.

De eerste stap om tot een goed advies en een passende uitstraling te komen, was een gedegen analyse van het bedrijf en de positie in de markt (onderzoek naar het merkinnerlijk). We ontdekten hierbij dat Bergfood een ontzettend leuk bedrijf is, dat kwalitatief hoogstaande producten levert, maar ook dat ze ten opzichte van concurrenten heel persoonlijk, no-nonsense en professioneel zijn. Op basis van die gegevens ontwikkelden we de nieuwe huisstijl en bedachten we de slogan ‘taste the quality of a specialist’. Tijdens het traject was veel aandacht voor beeld, wat geresulteerd heeft in een uitgebreid pakket beelden en beeldbewerkingen. De huisstijl is volledig doorgetrokken in alle communicatiemiddelen. Natuurlijk ontwikkelde Nilsson ook de nieuwe corporate brochure en de nieuwe website.

Bezoek de website

Google +

Projectteam

Alex Vlieland

Traffic Manager

Edwin Staps

Creative Director

Helma Walhout

Grafisch Vormgever

Jasper van der Hulst

Marketingstrateeg

Jozias Boone

Multimedia Vormgever

Mark Wittens

Web Developer

Ruben de Gooijer

Grafisch Vormgever
Media