Ons werk

Smakelijk vormgegeven

_Klant: 
Bergfood
_Opdracht: 
Herontwikkeling foodmerk
Overzicht

Na de rebranding van het merk Bergfood in 2013 vroeg de mediterrane specialist Nilsson opnieuw voor het aanpassen van een bestaand merk. Dit keer de herpositionering van het ‘huismerk’ Deli Di Paolo. Het merk werd tot dat moment voornamelijk gebruikt als demoproduct voor huismerken van retailers en beperkte verkoop via een aantal speciaalzaken. Bergfood sprak de ambitie uit het merk als volwaardige concurrent in de markt te zetten voor de supermarktbranche.

Hoe start je de herpositionering van een foodmerk voor de supermarktbranche? In de supermarkt natuurlijk! Met een aantal producten van concurrenten onder de arm zijn we met Bergfood in gesprek gegaan om de juiste positionering en merkuitstraling te bepalen, door letterlijk met potjes te schuiven. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met het ontwerpen van een concept-verpakking. Toen die naar tevredenheid was hebben we het definitieve logo bepaald en zijn aan de slag gegaan met de productfotografie. Met behulp van een foodstylist en reclamefotograaf Marcel Kentin hebben we de producten tot in detail in beeld kunnen brengen en een serie beelden geproduceerd die op de verpakkingen en in andere communicatie-uitingen gebruikt worden.

De introductie van het nieuwe merk vond plaats tijdens de foodbeurs Tavola in maart 2016. Op de beurs had Bergfood een stand die voor de helft gewijd was aan Deli Di Paolo. De ontwikkeling van de beursstand en alle communicatie rondom en op de beurs zijn door Nilsson verzorgd. Ondertussen zijn bij Nilsson de restanten van de fotoshoot genuttigd. Want het werken voor een foodmerk heeft natuurlijk zo z’n voordelen :-). Loopt het water je al in de mond?

 

Google +

Projectteam

Alex Vlieland

Traffic Manager

Bas Everaarts

Web Developer

Edwin Staps

Creative Director

Jasper van der Hulst

Marketingstrateeg

Ruben de Gooijer

Grafisch Vormgever
Media