Ons werk

Helden dragen helmen

_Klant: 
Goeree-Overflakkee
_Opdracht: 
Campagneconcept
Overzicht

Een fietshelmencampagne is Nilsson niet vreemd. In 2008 al ontwikkelde Nilsson voor Provincie Zeeland hiervoor een concept. In het kader van het NK wielrennen 2016 kwam ook gemeente Goeree-Overflakkee met de vraag het dragen van een fietshelm onder kinderen te promoten.

Enerzijds wordt gewerkt aan een positiever imago van de fietshelm an sich, en anderzijds wordt bewustwording gecreëerd voor het belang ervan. Dit alles gebeurt onder de stoere boodschap: helden dragen helmen. Om die boodschap toegankelijk te maken voor de primaire doelgroep (basisschoolkinderen) werd een nieuwe held geïntroduceerd: Helmo. Helmo is een geïllustreerd karakter, een herkenbare held en de nieuwe ambassadeur van fietshelmpjes. Om bewustwording bij kleine kinderen teweeg te brengen is speciaal voor deze campagne een kinderboekje gemaakt.

Voor de oudere kinderen zijn er knutselplaten, lesbladen en kleurplaten. Daarnaast krijgt de campagne zichtbaarheid door posters, spandoeken en foldermateriaal. De campagne werd breed uitgemeten in lokale en landelijke media en gaat ook na het NK wielrennen structureel verder.

Google +

Projectteam

Alex Vlieland

Traffic Manager

Edwin Staps

Creative Director

Helma Walhout

Grafisch Vormgever

Rob Lambert

Strateeg

Ruben de Gooijer

Grafisch Vormgever
Media