Ons werk

Campagne met power

_Klant: 
HZ
_Opdracht: 
Wervingscampagne
Overzicht

Tal van factoren (zoals krimp, concurrentie, internationalisering en onderwijsontwikkeling) gaven aanleiding om een nieuw strategisch campagneconcept te ontwikkelen waarmee de HZ studenten kan werven in Nederland en op de internationale markt.

Dit vroeg om een aanpak die strategisch goed in elkaar zit, een verrassend concept laat zien en grafisch onderscheidend oogt. En omdat werven draait om onderscheidend vermogen zijn we gestart bij de identiteit van de HZ.

De HZ is de persoonlijke Hogeschool, maar wat is daar nu precies de meerwaarde van? We hebben een verdieping gezocht op de corporate pay-off en zijn gekomen tot een conceptgedachte. Juist door de persoonlijke touch helpt de HZ studenten hun ware kracht of talent te ontdekken en verder te ontwikkelen. Tijd voor bewijzen, en dus doken we in de prestaties van de HZ-studenten. Conclusie? Het barst op de HZ van inspirerende, unieke, baanbrekende en indrukwekkende studentenverhalen. Juist door deze verhalen uit te lichten spreken we tot de verbeelding bij potentiƫle studenten en hun ouders. Kortom, op de HZ ontdek je je kracht. De oproep voor nieuwe studenten luidt dan ook: discover your power with HZ.

Symbolisch voor een verborgen kracht staat de superheld. Reden te meer de studenten in stoere, heldhaftige poses te fotograferen. Met het logoschild van de HZ wordt een knipoog gemaakt naar superman. Het filmische en stoere karakter van de beelden geeft de campagne een onderscheidende en opvallende uitstraling.

Een lang en intensief traject, gekenmerkt door keuzes, uitdagingen en vele partijen, heeft geresulteerd in een omvangrijk pakket aan campagne-uitingen. Dat maakt dat de campagne voor langere tijd zichtbaar is in open dagen, (internationale) beurzen, gedrukt promotiemateriaal, online marketing, landingspagina's, video's, belettering en wat de toekomst nog gaat vragen...

Google +

Projectteam

Alex Vlieland

Traffic Manager

Edwin Staps

Creative Director

Gonnelien Jobsen

Officemedewerker

Helma Walhout

Grafisch Vormgever

Jasper van der Hulst

Marketingstrateeg

Jozias Boone

Multimedia Vormgever

Rob Lambert

Strateeg

Thomas Breure

Vormgever
Media