Ons werk

Online strijden tegen armoede

_Klant: 
Tear
_Opdracht: 
Corporate website
Overzicht

Ook voor hulpverleningsorganisaties is de inzet van online kanalen een essentieel onderdeel geworden van de dagelijkse gang van zaken. Tear wil daarin vooroplopen en de mogelijkheden van online en mobiel ten volle benutten voor het werven van donaties voor projecten en het op de hoogte houden van de achterban over actuele ontwikkelingen. Nilsson ging de uitdaging aan om, uiteraard binnen de kaders van het budget, de ambities en doelen van Tear te vertalen naar een doelgerichte website.

Verhalen zijn belangrijk voor Tear. Verhalen die vertellen waar de noden zijn waarbij Tear ondersteunt. Maar vooral ook verhalen over resultaten. Inspirerende blogs en columns die vertellen over de strijd tegen armoede en onrecht op vele plekken in de wereld waar Tear als organisatie actief is. Het primaire doel daarbij is niet direct het ophalen van donaties, maar juist het vergroten van betrokkenheid, met een subtiele verwijzing naar de financiële behoeften. De praktijk wijst uit dat die manier uitstekend werkt voor Tear.

Het beheren van de website is heel flexibel voor Tear, terwijl tegelijkertijd duidelijke kaders zijn gesteld om ervoor te zorgen dat de uitstraling van de website consistent en gebruiksvriendelijk is. De webmasters bij Tear kunnen zelf pagina’s ‘bouwen’ en bepalen welke elementen waar worden gebruikt. Zo kan het zijn dat een bezoeker start bij een verhaal, via een achterliggend project op een ander verhaal uitkomt en uiteindelijk een gerichte online donatie doet voor een specifiek doel. En natuurlijk wordt de donatie meteen afgerekend via iDeal en wordt de bezoeker gestimuleerd om deze donatie structureel te maken door een cadeau aan te bieden voor periodieke donaties (afgestemd of de hoogte van de donatie).

Tot slot is met de realisatie van deze website ook aan de toekomst gedacht. Zo worden er continue toevoegingen en optimalisaties gedaan en is een multisite omgeving opgezet waarin een aparte site voor grote projecten vanuit hetzelfde CMS gevoed en beheerd worden.


Google +

Projectteam

Bas Everaarts

Web Developer

Edwin Staps

Creative Director

Jasper van der Hulst

Marketingstrateeg

Jozias Boone

Multimedia Vormgever
Media