Ons werk

Corporate identity

_Klant: 
De Pooter
_Opdracht: 
Merkidentiteit
Overzicht

Met groei, een duidelijke visie en tevreden klanten zat het bij De Pooter Personeelsdiensten wel goed. In een tijd van grote sprongen voorwaarts was echter wel de visuele identiteit en algehele profilering van de organisatie achtergebleven. De aanleiding voor Nilsson om voor De Pooter een volledig nieuwe visuele merkidentiteit te ontwikkelen.

Het logo komt voort uit de persoonlijke aanpak en de aandacht voor interactie en dialoog tussen De Pooter en klanten. Daarnaast laat de vorm een abstracte D zien waarbinnen ook een P zichtbaar is. De vorm van het logo is doorgetrokken als element in de huisstijl. Een huisstijl die nog steeds rood voert, maar een andere tint verwerkt in een frisse en moderne look & feel. In de profilering is veel aandacht voor een persoonlijke benadering, o.a. door een variƫteit aan inspirerende quotes en veelvuldig gebruik van beelden met medewerkers. Door middel van een gewaagd signingvoorstel hebben we gezorgd dat het nieuwe kantoorpand van De Pooter een opvallende en herkenbare uitstraling heeft. De merkidentiteit is in het nieuwe pand doorgevoerd, en vervolgens in corporate stationary, beurspresentatie, basisstramienen voor advertentie- en vacatureplaatsingen en online toepassingen.

Google +

Projectteam

Alex Vlieland

Traffic Manager

Edwin Staps

Creative Director

Rob Lambert

Strateeg

Thomas Breure

Vormgever
Media