De uitdaging

Naamsbekendheid in de winterperiode

9292 voorziet reizigers in het openbaar vervoer van betrouwbare reisadviezen. 9292 streeft ernaar om, in de steeds veranderende wereld van mobiliteit, hierin dé onafhankelijke informatieverstrekker te zijn. Naamsbekendheid is hiervoor noodzakelijk. Vanuit onze rol als adviserend bureau van 9292 zijn we aangehaakt bij een campagne die in de winter van 2019/2020 al was geïnitieerd. De uitdaging voor ons was om een campagneboodschap te creëren die laat zien dat 9292 ook in de winter een belangrijke rol speelt bij het plannen van een reis. 

De aanpak

Reizen brengt je bij elkaar

Wat kan 9292 in de winter voor iemand betekenen? In de wintermaanden hebben mensen behoefte bij elkaar te zijn, elkaar op te zoeken. Om elkaar op te zoeken is de kans groot dat je moet reizen. De kernboodschap van de campagne is dan ook: ‘Reizen brengt je bij elkaar’, waarin we reizen koppelen aan het decembergevoel. En ga je met het OV, dan heb je 9292 nodig. Want 9292 maakt reizen simpel en toegankelijk met hun reisadviezen. 

De uitrol

Abri campagne en trambelettering

Het concept is toegepast op een landelijke abri campagne en trambelettering. Naast de campagneboodschap verzorgden we hiervoor de volledige fotografie (in samenwerking met Kentin Photography) en design. De abri’s laten reizende mensen in dialoog zien; reizende mensen die samenkomen. Dit concept is vervolgens doorvertaald naar trambelettering: een opvallend design waarin reizende mensen centraal staan. Over de hele tram, in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam, worden personen afgebeeld, die samenkomen door de boodschap ‘reizen brengt je bij elkaar’. 

We gaan ook graag jouw uitdaging aan!

Let's meet

Recente projecten