De uitdaging

Herpositionering van het ‘huismerk’

Na de rebranding van het merk Bergfood in 2013, vroeg de mediterrane specialist Nilsson opnieuw voor het aanpassen van een bestaand merk. Dit keer voor de herpositionering van het ‘huismerk’ Deli Di Paolo. Het merk werd voornamelijk gebruikt als demoproduct voor huismerken van retailers en beperkte verkoop via een aantal speciaalzaken. Bergfood sprak de ambitie uit het merk als volwaardige concurrent in de markt te zetten voor de supermarktbranche.

de aanpak

Het begon allemaal in de supermarkt

De herpositionering van Deli Di Paolo begon in de supermarkt. Met een aantal producten van concurrenten onder de arm zijn we met Bergfood in gesprek gegaan om de juiste positionering en merkuitstraling te bepalen. Vervolgens gingen we aan de slag met het ontwerpen van een concept-verpakking. Toen het concept was goedgekeurd hebben we het definitieve logo bepaald en zijn we aan de slag gegaan met productfotografie. Zo hebben we een serie beelden geproduceerd die op de verpakkingen en in andere communicatie-uitingen gebruikt worden.

Bekijk de website

de impact

Een introductie van het nieuwe merk

Volledig nieuwe positionering

Met het nieuwe logo en de serie aan beelden voor op de verpakking en in andere communicatie-uitingen, is Deli Di Paolo een volwaardig concurrent in de markt geworden.

Beursstand verzorgd

Het nieuwe merk werd geïntroduceerd tijdens de foodbeurs Tavola in maart 2016. Nilsson verzorgde de ontwikkeling van de beursstand en de communicatie rondom de beurs.

Ondersteunende website

Nilsson ontwikkelde een ondersteunende website voor Deli Di Paolo. Enerzijds voor informatie over de producten, anderzijds als presentatie voor Bergfood.

We gaan ook graag jouw uitdaging aan!

Let's meet

Recente projecten