De uitdaging

Grote sprongen in een nieuwe merkidentiteit

De Pooter maakt een grote groei mee, heeft een duidelijke visie en beschikt over tevreden klanten. Echter is de visuele identiteit en algehele profilering van de organisatie hierdoor achtergebleven. Voor De Pooter was dit reden genoeg om contact op te nemen met Nilsson voor de ontwikkeling van een volledig nieuwe visuele merkidentiteit, waarbij de profilering van De Pooter tot zijn recht komt. Onderdeel van de aanvraag was ook de ontwikkeling van een geheel nieuwe website, in lijn met de nieuwe identiteit.

De aanpak

Een frisse en moderne look & feel

Het nieuwe logo van De Pooter komt voort uit de persoonlijke aanpak en de aandacht voor interactie en dialoog tussen De Pooter en klanten. De vorm van het logo is doorgetrokken als element van de algehele huisstijl. In de profilering is veel aandacht voor een persoonlijke benadering, o.a. door een variƫteit aan inspirerende quotes en veelvuldig gebruik van beelden met medewerkers.

Nieuwe website
De nieuwe website van de Pooter is ontwikkeld vanuit een duidelijke customer journey naar een technisch hoogstaand eindproduct. Alle focus is gelegd op het zo gemakkelijk mogelijk maken voor zowel werkgevers als werknemers hun doel te vinden. Daarnaast is er een koppeling gelegd met de werving & selectie software van De Pooter zodat de vacatures automatisch ingeladen worden op de website.

Bekijk de website

De impact

Nieuwe merkidentiteit

Een volledig nieuwe merkidentiteit met aandacht voor de persoonlijke benadering van De Pooter.

Doorgevoerd in website

Een nieuwe website op basis van de nieuwe identiteit, met een duidelijke focus voor zowel werkgevers als werknemers.

Doorgevoerd in middelen

De merkidentiteit is vervolgens doorgevoerd in de corporate stationary, beurspresentatie, basisstramienen voor advertentie- en vacatureplaatsingen en online toepassingen.

We gaan ook graag jouw uitdaging aan!

Let's meet

Recente projecten