De uitdaging

Professionalisering

DNM is gespecialiseerd in uitzenden/detacheren, werving en selectie en inhouse recruitment, gericht op de technische sector. Als kleinschalige organisatie claimt DNM als jaren een groeiend deel van de markt. Groot worden is geen doel op zich, maar gestaag uitbouwen in het aantal kandidaten, klanten en daarmee ook medewerkers is wel een ambitie. Over het algemeen gelden voor DNM de eigenschappen die horen bij een (relatief) kleinschalig bedrijf: persoonlijke benadering, weinig hiërarchie, betrouwbaar karakter en een hoge betrokkenheid. Deze ‘menselijke’ eigenschappen komen echter onvoldoende naar voren in marketing- en communicatiekanalen. Tot nu toe was marketing en communicatie, op uitvoerend vlak, onderdeel van de taken van het management. De organisatie groeit en dat vraagt op sommige vlakken om een verdere professionalisering.

De aanpak

Positionering & visuele identiteit

DNM benaderde ons in eerste instantie voor een nieuwe website, maar was zich wel bewust van het feit dat ze een slag moesten maken wat betreft de positionering. Samen met DNM maakten wij die slag, maar gaandeweg het traject analyseerden we ook de visuele identiteit. Vervolgens adviseerden we op basis daarvan een nieuw logo. Het oude logo van DNM had weinig identiteit in zich en de letters die door elkaar heen liepen, zorgden er ook nog eens voor dat het logo slecht leesbaar was. Vanuit de positionering maakten wij de slag naar de visuele identiteit, passend bij wie DNM is en wat zij doet; de spil zijn tussen werkgever en werknemer.

Het resultaat

DNM, gaat voor jou!

Een aangescherpte positionering, verwerkt in uitstraling en een merkverhaal, met een website die ingericht is vanuit de behoefte van de gebruiker en waarin het onderscheidend vermogen van DNM duidelijk naar voren komt. Dat is het resultaat van de samenwerking. Een nieuwe look & feel, mét logo, waarin de positionering van DNM sterk naar voren komt. De beeldtaal is duidelijk ingestoken. Het logo is afgeleid van de hexagon; een vorm die herkenbaar is voor iedereen die ook nog maar enige affiniteit heeft met techniek. 

De vorm staat daarnaast onder andere voor kracht, verbinding en oprechtheid, kernwoorden als het gaat om waar DNM voor staat. De hexagon bestaat daarnaast uit een doolhof met twee ingangen; eentje voor de werkgever en eentje voor de werknemer. Beiden komen elkaar tegen in het midden. Op de website is de gehele beeldtaal doorgevoerd, waarbij gebruik wordt gemaakt van (bewegende) beelden met mensen. Want daar draait de dienstverlening van DNM om, mensen verbinden.

We gaan ook graag jouw uitdaging aan!

Let's meet

Recente projecten