De uitdaging

Wie is FISH XL?

FISH XL levert vis, schelp- en schaaldieren aan horeca en grootverbruik. Maar zij zijn niet de enige die dit doen. Waarom moet een klant dan toch voor FISH XL kiezen, in plaats van voor de concurrent? Wat is het onderscheidend vermogen van FISH XL, wat zijn de kernwaarden? De uitdaging lag voor ons bij het beantwoorden van deze vragen. Wanneer de positionering is aangescherpt is het zaak dit duidelijk en consistent naar buiten toe te communiceren. Dit zorgt voor herkenbaarheid en meer naamsbekendheid. 

 

De aanpak

Een complete analyse

Door middel van deskresearch en gesprekken met medewerkers hebben we de identiteit van FISH XL en de bijbehorende kernwaarden in kaart gebracht. FISH XL is een jonge, gedreven organisatie die staat voor kwalitatief hoogwaardig seafood. Kernwaarden van deze organisatie zijn dan ook jong/hipkwaliteitseafood en passie. We hebben alle communicatie van FISH XL getoetst aan deze identiteit, en hebben in de vorm van een adviesrapport een voorstel gedaan voor optimalisering.

DE UITROL

Een nieuwe positionering

De adviezen uit het rapport hebben we uitgevoerd. Dit resulteerde in een update van het logo, een nieuwe stijl, een nieuwe beeldtaal en een nieuwe pay-off: passion for seafood. Alles in lijn met de nieuwe positionering. Dit is vervolgens uitgerold in verschillende middelen, waaronder belettering van het nieuwe pand, folders, beursmateriaal, busbelletering en briefpapier.

We gaan ook graag jouw uitdaging aan!

Let's meet

Recente projecten