De uitdaging

Het werven van nieuwe HZ-studenten

Tal van factoren (zoals krimp, concurrentie, internationalisering en onderwijsontwikkeling) gaven aanleiding om een nieuw strategisch campagneconcept te ontwikkelen waarmee de HZ studenten kan werven in Nederland en op de internationale markt. Dit vroeg om een aanpak die strategisch goed in elkaar zit, een verrassend concept laat zien en grafisch onderscheidend oogt.

De aanpak

Terug naar de corporate identity

Het barst op de HZ van inspirerende, unieke, baanbrekende en indrukwekkende studentenverhalen. Door deze verhalen uit te lichten spreken we tot de verbeelding bij potentiële studenten en hun ouders. Kortom, op de HZ ontdek je je kracht. De oproep voor nieuwe studenten luidt dan ook: discover your power with HZ.

We fotografeerden de studenten in stoere, heldhaftige poses. Met het logoschild van de HZ wordt een knipoog gemaakt naar superman. Het filmische en stoere karakter van de beelden geeft de campagne een onderscheidende en opvallende uitstraling.

De impact

Een groot internationaal bereik

Diverse uitingen

Door het pakket aan uitingen is de campagne voor langere tijd zichtbaar bij open dagen, (internationale) beurzen, promotiemateriaal etc.

Groot bereik

In totaal is de campagne meer dan 35 miljoen keer vertoond aan potentiële studenten over de hele wereld.

Online resultaat

Via Facebook heeft de campagne een gemiddelde CTR van 0,83 (0,75 is gemiddeld voor Facebook) en 0,17 op Adwords (0,10 is gemiddeld voor AdWords).

We gaan ook graag jouw uitdaging aan!

Let's meet

Recente projecten