De uitdaging

Betrokkenheid rondom de Watersnoodramp

1 februari 2018 is het 65 jaar geleden dat Zeeland werd getroffen door de Watersnoodramp. In de weken voor en na de nationale herdenking staat Omroep Zeeland stil bij deze ramp, de slachtoffers en de wederopbouw. Omroep Zeeland vroeg Nilsson een campagneconcept rondom de herdenking te ontwikkelen en de campagne vervolgens uit te voeren. Zo willen zij de Zeeuwen betrokken laten voelen bij hun geschiedenis en hen vanuit Omroep Zeeland dienen als eerste informatievoorziening.

De aanpak

On- en offline campagne

Vanuit een brainstormsessie zijn we gekomen tot het uiteindelijke campagneconcept rondom de herdenking van de Watersnoodramp. De focus in dit concept ligt op de combinatie tussen het heden en verleden. Het campagnebeeld en de context waarin deze is geplaatst worden gedeeld via verschillende on- en offline kanalen, zoals driehoeksborden, posters, online advertenties en een video pre-roll op YouTube.

De impact

Een campagne met veel betrokkenheid

Een groot offline bereik

Langs de weg kon je ‘m niet missen, er stonden driehoeksborden in alle Zeeuwse gemeenten en ook langs de A58 konden mensen de advertentie bekijken.

Een groot online bereik

Ook online heeft de campagne een groot bereik gehad met 678.012 impressies via Facebook, YouTube en de Display campagne.

Hoge betrokkenheid

Op Facebook heeft de campagne veel betrokkenheid gehad met totaal 1118 likes, reacties en delingen op de post.

We gaan ook graag jouw uitdaging aan!

Let's meet

Recente projecten