De uitdaging

Een vernieuwing van Pontes Scholengroep

De huidige websites van Pontes Scholengroep zijn sterk verouderd en waren niet wervend voor nieuwe studenten. Daarom was de vraag aan Nilsson om Pontes een vernieuwing te geven, beginnend bij de huisstijl.

De aanpak

Een full-service project

Vanuit een strategie heeft Nilsson geadviseerd om allereerst de huisstijl onder handen te nemen. De huidige opzet was niet meer van deze tijd en de verschillende scholen waren ook qua stijl niet met elkaar in overeenstemming. Het nieuwe logo is een moderne restyling van het oude logo met de "brug naar de toekomst". De conceptgedachte achter het logo is dat Pontes Scholengroep een open, vriendelijke en toegankelijke uitstraling biedt met ronde vormen in zowel de grafische elementen als de typografie. De nieuwe huisstijl is uitgewerkt in verschillende offline middelen. Daarnaast hebben we Pontes Scholengroep geadviseerd om de online informatie tussen huidige leerlingen en nieuwe leerlingen te scheiden. Nilsson heeft wervingswebsites ontwikkeld, waarbij de focus ligt op nieuwe leerlingen en hun ouders en de conversie tot het aanmelden voor een open dag.

De impact

Werving in een consistente stijl

Multisite

Er zijn vier websites ontwikkeld vanuit één installatie. Een overkoepelende website voor Pontes Scholengroep en drie websites voor de onderliggende scholen op locatie.

Duidelijke informatiescheiding

Er is een duidelijke informatiescheiding tussen de huidige leerlingen van Pontes Scholengroep en de potentiële leerlingen vastgesteld. 

Nieuwe huisstijl

Vanuit de strategie is er een brand design gemaakt die weer met de tijd mee kan en voor de scholen op elkaar aansluit en consistent is.

We gaan ook graag jouw uitdaging aan!

Let's meet

Recente projecten