De uitdaging

Enthousiasmeren en informeren van een brede doelgroep

De provincies Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen en Zeeland zijn partner in het Europese programma Interreg Vlaanderen-Nederland. Dit programma subsidieert grensoverschrijdende projecten tussen Vlaamse en Nederlandse spelers, waarbij vier thema’s centraal staan: innovatie, energie, milieu & hulpbronnen en arbeidsmobiliteit. 

De grensoverschrijdende projecten binnen de Euregio Scheldemond krijgen op dit moment nog niet de aandacht die ze verdienen. De uitdaging ligt in deze fase van het programma op het enthousiasmeren en informeren van een brede doelgroep over de voortgang en resultaten van de projecten.

De aanpak

Dubbelzinnige grenzen

Grenzeloos samenwerken, daar bereik je veel mee! Ondanks cultuurverschillen, afstand en verschillende gebruiken leidt samenwerking tussen Nederlanders en Vlamingen tot verrassende inzichten en geslaagde projecten. Want wat blijkt? Die Nederlanders zijn zo zot nog nie, en die Vlamingen zo gek nog niet!

Door middel van een toegankelijke, ludieke en herkenbare campagnestijl leggen we de nadruk op het contrast tussen Nederland en Vlaanderen. Op deze manier triggeren we verschillende lagen van de bevolking en maken we de boodschap voor iedereen relevant.

DE MIDDELEN

Crossmediale campagne

Het concept ‘dubbelzinnige grenzen’ is uitgewerkt in een crossmediale campagne. Zo zijn er 4 filmpjes ontwikkeld die projecten binnen elk van de vier thema’s belichten. Deze filmpjes worden ingezet in een online campagne via Facebook en YouTube. De online campagne wordt verder ondersteund door banners via Google Display. Zowel de banners als de filmpjes verwijzen naar de gloednieuwe campagnewebsite www.grenzeloossamenwerken.eu. Verder zijn er posters, flyers en een beurspaneel ontwikkeld.

DE IMPACT

104.852 videoweergaven (Facebook)

In totaal kregen de video’s 104.852 weergaven op Facebook

9.517.040 getoonde display advertenties

9.517.040 advertenties, 80.060 clicks/bezoekers, 0,84% klikt door

Video's bekeken tot 75%

Youtube: 53% en Facebook 30%

We gaan ook graag jouw uitdaging aan!

Let's meet

Recente projecten