De uitdaging

een introductie op het aankomende optreden van Twenty One Pilots

Op 15 november 2016 stond het populaire Amerikaanse duo Twenty One Pilots in een uitverkocht Heineken Music Hall. De vraag aan Nilsson was een effectieve campagne op te zetten rondom de winactie van Twenty One Pilots, met als doel de fans extra warm te maken voor het aankomende optreden. 

De aanpak

een interactieve campagne op social media

Aan de hand van een online en offline campagne werd er interactie gecreëerd met de fans van Twenty One Pilots. Nilsson ontwikkelde interactieve posters waarmee fans kunnen faceswappen met Tylor Joseph of Josh Dun. Deze foto kan worden geupload op social media met #cliqueswap en wordt zo automatisch geplaatst op de door Nilsson ontwikkelde website www.cliqueswap.nl. De leukste inzending won twee tickets voor het uitverkochte optreden en een meet-and-greet met de mannen van Twenty One Pilots. 

de impact

de campagne ging viral op social media

trending topic

Op de dag dat de campagne werd gelanceerd was #cliqueswap ‘Trending Topic’ op social media.


groot bereik

De campagne had een bereik van 155.000 middelbare scholieren, 85.000 mensen via gedeelde faceswap’s en 29.000 mensen via social influencers.

4.800 inzendingen

Binnen de campagnetijd zijn er 4.800 inzendingen binnengekomen via de hashtag #cliqueswap.

We gaan ook graag jouw uitdaging aan!

Let's meet

Recente projecten