De uitdaging

Wat is welzijn?

Steeds maar weer goed en helder uitleggen wat de organisatie precies doet, waarom het belangrijk is dat je bestaat en met name ook het bestaansrecht onderstrepen richting subsidieverstrekkers: het zijn uitdagingen waar veel welzijnsorganisaties mee te maken hebben. Zo ook SWM (Stichting Welzijn Middelburg). De uitdaging lag voor ons bij het aanscherpen en concreet maken van het onderscheidend vermogen en de positionering. Om dit daarna door te vertalen naar een sterke, toekomstgerichte en vooral ook meer commerciële visuele merkidentiteit.

De aanpak

Een goed verhaal in een nieuwe jas

Door middel van enkele sessies met medewerkers hebben we de identiteit van SWM en het (gewenste) imago in kaart gebracht. Met deze input hebben we een corporate concept ontwikkeld: 'mensenkenners'. We halen daarmee SWM uit het traditionele denken vanuit kolommen van doelgroepen, zoals jeugd, ouderen, etc. Het allerbelangrijkste, en het gebied waarop SWM het meest van toegevoegde waarde is, dat is het feit dat ze ontzettend goed met mensen om kunnen gaan. Hoe je ook bent, en wie je ook bent. Met mensenkenners onderstrepen we dat SWM er voor iedereen is. De corporate video vertelt het volledige merkverhaal, dat we ook in alle andere vernieuwde uitingen laten terugkomen.

De nieuwe lijn

De naam is, met het oog op duidelijk vertellen wie je bent, gewijzigd naar Welzijn Middelburg. De visuele identiteit is volledig vernieuwd. Daarmee heeft Welzijn Middelburg de juiste elementen in handen om de komende jaren nadrukkelijker haar positie in de markt te claimen. Om ze daarbij te ondersteunen hebben we een eerste reeks aan uitingen ontwikkeld, waaronder een campagneconcept, een nieuwe website, een corporate video en een lijst aan standaard huisstijldragers.

We gaan ook graag jouw uitdaging aan!

Let's meet

Recente projecten