Start level

De huisartsenconnectie werkt continu aan de facilitering, ondersteuning en verbetering van de eerstelijns (huisartsen-)zorg in Zeeland. De meeste huisartsen in Zeeland werken daarom samen met deze organisatie. Zo organiseren ze de huisartsenspoedpost, werken ze aan chronische zorgtrajecten en zetten ze elke dag stappen om de zorg nu en in de toekomst van hoge kwaliteit te houden.

Na een periode van fuseren, herstructureren, en het gezamenlijk opbouwen van de basis van deze sterke organisatie was het voor ZHCo-PeriScaldes tijd voor een naam en een stijl die reflecteert wie ze nu zijn als organisatie. 

En daarvoor hebben ze ons gevraagd! Wij leerden de organisatie kennen en vertaalden de praktische aspecten naar een naam, een merkverhaal en een visuele identiteit die herkenbaarheid en binding geeft. 

Filmbestand
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Samen voor de beste eerstelijnszorg in Zeeland.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
huisartsenconnectie

Merktekst

Eerstelijnszorg in Zeeland verdient optimale aandacht en ondersteuning. Het is een onmisbare schakel binnen het zorgnetwerk. Het goed organiseren daarvan is essentieel.

Wij voelen ons daar verantwoordelijk voor. Bij De huisartsenconnectie verbinden we alle professionals die in Zeeland deze zorg bieden of mogelijk maken. Het hele netwerk rondom de huisarts en de huisartsen zelf werken samen. Iedere schakel en iedere connectie is daarin belangrijk. Of dat nu gaat om onze organisatie, die ondersteunende diensten voor huisartsenzorg levert, of de huisartsenspoedposten en -praktijken. Wij geloven in connectie en samenwerking. Samen zorgen we ervoor dat de kwaliteit van de huisartsenzorg in Zeeland hoog is en blijft. Zo kunnen we ook in de toekomst klaar staan voor onze patiënten, collega’s, inwoners van Zeeland en iedere partner binnen het zorgnetwerk. Wij gaan voor connectie.

Samen voor de beste eerstelijnszorg in Zeeland.

Afbeelding
Afbeelding
DHC website mockup
Afbeelding
dhc brief

Next level

De huisartsenconnectie. Een sterke naam die verbindend werkt binnen én buiten de organisatie. Dit komt ook duidelijk terug in de visuele identiteit. Het is zo in één oogopslag duidelijk dat de organisatie te maken heeft met de medische sector, maar zelf geen medische zorg biedt. De uitstraling is professioneel en toegankelijk en biedt ruimte voor alle submerken die de organisatie rijk is.

Het logo is een combinatie van een woordmerk en een beeldmerk dat de verschillende facetten van de organisatie naar voren brengt. Een schakel/connectie, de medische plus, een kruispunt. 

Door ons echt te richten op de verbinding die de organisatie faciliteert, ontwikkelt en opzoekt, hebben we een stijl ontwikkeld die de basis vormt voor nog meer hiervan in de toekomst.

De website is nog in productie, die staat binnenkort live als startpunt voor het delen van alle informatie over de organisatie en alle partners, projecten en berichten.

Afbeelding
Hero-afbeelding Biosfeer