Start level

Biosfeer Farm is een unieke, medicinale kruidenboerderij. Er worden 180 verschillende kruiden en planten geteeld, die vervolgens in eigen laboratorium geëxtraheerd worden. De extracten van Biosfeer Farm zijn 100% natuurlijk, waar mogelijk bereid uit verse biologische planten. Dit klinkt bijzonder, en dat is het ook! Zonde dat de boerderij de extracten merkloos verkoopt, met etiketten waar puur wettelijk verplichte informatie op staat. Kortom, tijd om Biosfeer Farm en haar producten de aandacht te geven die zij verdienen: het ontwikkelen van een sterk merk en dit goed positioneren binnen de markt. 

Werken aan branding vraagt allereerst om een scherpe blik op positionering en identiteit. We spraken met diverse stakeholders om een compleet beeld te krijgen van de organisatie. Biosfeer is uniek, professioneel, fris, groen, maar distantieert zich van 'geitenwollensokken'. 

Afbeelding
Biosfeer Farm Logo
Afbeelding
Biosfeer Farm
Afbeelding
Afbeelding
Anders dan anderen, vernieuwend met een hele sterke eigen identiteit
Afbeelding
Afbeelding
Biosfeer Farm
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Next level

De naam ‘Biosfeer Groede’ past niet langer bij de ambities van de boerderij. De vernieuwde naam ‘Biosfeer Farm’ maakt de link naar de fysieke boerderij en eigen productie. Daarnaast past deze naam beter bij de internationale ambities van de organisatie en het natuurlijke karakter, zonder de herkenbaarheid van Biosfeer te verliezen. Het stempel ‘Naturally farmed by Biosfeer’ geeft aan dat het duurzame product gemaakt is door Biosfeer. Het draagt trots uit. Het natuurlijke karakter komt ook terug in de nieuwe stijl. Aan de hand van een custom ontwikkelde illustratiestijl geven we duiding aan de producten. Daarnaast verrijkt de illustratiestijl de identiteit door het duurzame karakter en de sfeer die de illustraties uitstralen. Ook hebben we een passende beeldstaal ontwikkeld, gebaseerd op een natuurlijke look in compositie en kleurstijl: soft, dichtbij natuurlijke kleuren. Om weer te geven dat Biosfeer Farm een warm familiebedrijf is heeft ook de grondlegger met zijn gezin een prominente plaats gekregen in de fotografie. 

 

Webshop

De identiteit hebben we onder andere uitgerold in een webshop. Je kunt hier twee soorten producten kopen: moedertincturen en speciale tincturen. Aangezien dit specifieke producten zijn heeft de website vooral een faciliterende rol in plaats van een promotionele: bezoekers weten waar ze naar op zoek zijn en moeten dit hier eenvoudig kunnen bestellen. De webshop is gebouwd in Lightspeed en helemaal ingericht volgens de huisstijl van Biosfeer Farm: clean en fris, inclusief illustraties en custom sfeerbeelden. De focus ligt op de producten, die bezoekers via de zoekfunctie op de homepagina of in de overzichtslijsten eenvoudig kunnen vinden. Kortom: een functionele, overzichtelijke en gebruiksvriendelijke webshop die past bij de identiteit van Biosfeer Farm. 

Ga naar Biosfeer webshop

Afbeelding
hero paolo