Start level

We mogen ons eigen werk updaten! Jaren geleden ontwikkelden wij de visuele identiteit van Deli di Paolo. Toen een delicatessemerk, alleen beschikbaar in speciaalzaken. Na jaren van groei nu beschikbaar voor iedereen in supermarkten. Door die ontwikkeling heeft het merk een groter bereik en was het tijd om de visuele identiteit een passende update te geven en dit door te vertalen in een nieuwe website. 

 

Om op te blijven vallen in de schappen, hebben we gewerkt aan een consumentvriendelijk maar chique uiterlijk met de persoonlijke Paolo ‘touch’.

Afbeelding
Afbeelding
Een persoonlijk accent als de basis voor een restyle
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn reis begon jaren geleden al. Een Mediterraanse reis. Vol van cultuur, unieke mensen, prachtige uitzichten en onbegaanbare routes. Maar bovenal: een reis op zoek naar smaken, naar het eten en de producten waar ik van hou. Ik wilde mijn passie voor de Mediterrane landen, producten en smaken naar Nederland halen. Zodat Nederland kan ontdekken wat ik had ontdekt. En dat is gelukt. En het leuke is, om steeds weer zelf op zoek te gaan naar de beste, meest pure producten. De reis herbeleven. Zien waar ze vandaan komen, spreken met lokale telers en de kwaliteit voelen. Alleen door die reis... door die selectie... kan ik jou laten genieten van de smaakvolle reis die ik zelf heb afgelegd. 

Paolo – Enjoy my tasteful journey

enjoy journey
Afbeelding

Next level

Van Deli di Paolo naar Paolo. We ontwikkelden een nieuwe brand story, waarin we de consument meenemen op de reis van Paolo. Een persoonlijk accent als de basis voor een restyle van het merk met behoud van herkenbare elementen. In de nieuwe visuele identiteit vind je veel van de herkenbare onderdelen terug, maar dan een stukje moderner.

Om de herkenbaarheid in het schap te behouden en aandacht te trekken tussen alle andere merken, maakten we een doorontwikkeling van de combinatie tussen zwart en rood. Elke verpakking en andere uiting heeft de handtekening van Paolo in de achtergrond, een persoonlijk akkoord en belofte van kwaliteit.

Ook de verpakkingen kregen een update. Een nieuwe, strakke, herkenbare lijn waarbij we meer gebruik maken van beeld, overlap voor een dynamische look (en ruimtebesparing) en kapitalen voor een rustiger beeld. Elke verpakking wordt optimaal uitgewerkt. Geen standaard template dus, wel richtlijnen die ons helpen de verpakkingen consistent op te zetten. 

In het verlengde van de identiteit hebben we een nieuwe, snelle, meertalige website ontwikkeld aan de hand van moderne technieken React en NextJS. Zie paolo.nl.

Afbeelding
Hero SWVO