Data-analyse: meten voor succes!

Meten is weten! Of je nu bezig bent met het ontwikkelen van je merk, een gloednieuw merk lanceert of een nieuwe website live gaat, je wilt weten wat het effect is. De positieve opmerkingen van je vrienden en familie zijn leuk, maar ze missen statistische onderbouwing. Daarom hebben we een breed scala aan tools tot onze beschikking, waaronder uitgebreide data-analyse tools. Deze tools genereren een schat aan data, die soms overweldigend kan zijn. Onze online marketeers zorgen ervoor dat deze data voor jou overzichtelijk wordt gemaakt met behulp van data-analyse. Ze helpen je om inzichten te verkrijgen en weloverwogen beslissingen te nemen op basis van deze gegevens. Want niks zo erg als fantastische inzichten die op de plank blijven liggen. Dankzij data-analyse ben jij altijd op de hoogte van de prestaties van je merk, website of campagnes, en kun je deze continue optimaliseren voor het beste resultaat.

Workspace

Van inzicht naar optimalisatie

Door de nadruk te leggen op het meten van prestaties door middel van data-analyse en website analyse krijg je inzicht. Dit vormt het fundament voor het succes van elke digitale inspanning. Je werkt aan datagedreven marketing. Door zorgvuldig te monitoren en te analyseren hoe gebruikers omgaan met jouw digitale kanalen, kunnen we begrijpen wat werkt en wat niet. Dit stelt ons in staat om voortdurend te optimaliseren, de gebruikerservaring (dmv usability onderzoek) te verbeteren en uiteindelijk jouw doelen te bereiken. 
 

Eindeloze mogelijkheden, praktische toepassing

De mogelijkheden binnen data-analyse lijken soms eindeloos, verschillende tools zijn beschikbaar om de prestaties van je website en marketinginspanningen door te meten. Dit kan overweldigend lijken, maar wij helpen je om het overzicht te behouden. We maken gebruik van een slimme combinatie van verschillende tools en presenteren de resultaten overzichtelijk en bruikbaar voor jou.

We maken gebruik van tools zoals Google Analytics en Hotjar om te begrijpen hoe jouw website wordt gebruikt en waar eventuele verbeterpunten liggen. Met behulp van Google Tag Manager controleren we de doelstellingen van je website en marketinginspanningen, waardoor je inzicht krijgt in belangrijke conversies, zoals boekingen, contactmomenten of sollicitaties, en hun herkomst. Zo kun je direct de impact zien van een SEA-campagne of een nieuwsbrief en werken aan conversion rate optimization (CRO).
 

Data-analyse: online doelstellingen

Heb je al KPI's en doelstellingen voor je merk op papier staan? Kunnen deze worden vertaald naar je online aanwezigheid? Het is hoog tijd om dit inzichtelijk te maken door middel van data-analyse. Kortom, data-analyse is de sleutel tot het realiseren van een effectieve en succesvolle online aanwezigheid.

Wist je dat we bij Nilsson graag gebruikmaken van custom dashboards? Hiermee wordt in één oogopslag duidelijk hoe je website en campagnes presteren. Dit scheelt veel speurwerk binnen de verschillende tools als Google Analytics, Search Console of Meta business manager. 

Andere services

Positionering

Een sterke positionering is uniek, relevant en onvervangbaar. Het vertelt een verhaal. Een verhaal dat gaat over wie je als merk bent, wat je doet, en met name waarom je dat doet. Zoals het woord al zegt: je positie in de markt.

Design

Het ontwikkelen van een sterke identiteit vormt de basis. Vervolgens is het zaak om altijd de juiste beleving te creëren, te blijven werken aan je branding en gevoel op te roepen bij je doelgroep.

Websites

Informeren of activeren...Van dienstverlening tot productverkoop, en van personeels- tot donateurswerving: een website is cruciaal om je merk te laten groeien.

Campagnes

Meer naamsbekendheid, nieuw personeel, een grotere afzetmarkt voor je product… Sterke campagnes brengen jouw doelgroep in contact met je product of merk.
Afbeelding
Workspace