Start level

VZVZ (Den Haag) is een vereniging van koepelorganisaties in de Nederlandse gezondheidszorg en patiënten. Voordat zorginstellingen medische gegevens mogen uitwisselen moeten patiënten hier toestemming voor geven op vzvz.nl. Op advies van Nilsson is hiervoor een nieuw losstaand platform en merk ontwikkeld genaamd Volg je Zorg. Een platform voor patiënten. Hier kunnen zij toestemming geven voor uitwisseling én volgen wat er met hun medische gegevens gebeurt. Nilsson ontwikkelde het merk Volg je Zorg, haar visuele identiteit, de website, de mediastrategie en (online/social) campagne. Doelstelling? Naamsbekendheid en voorkeur creëren bij de doelgroep voor het platform Volg je Zorg. Dit met als einddoel de doelgroepen inhoudelijk te overtuigen om toestemming te geven voor de uitwisseling van hun medische gegevens. 

Afbeelding
Image-Logo-Volgjezorg.png
Afbeelding
Image-LogoConcept-Volgjezorg.png
Afbeelding
04-Image-Huisstijl-Volgjezorg.png
Resultaat: een online platform voor meer dan 12 miljoen Nederlanders
Afbeelding
overzicht designs volg je zorg
Filmbestand
Filmbestand
Sfeerbeeld-Volgjezorg
Afbeelding
Folder-Volg je zorg

Next level

Een full-service project. De ontwikkeling van dit nieuwe platform begon bij de visuele identiteit van Volg je Zorg. In de identiteit komt het gehele concept van Volg je Zorg terug: het hart, de checkbox, een volg pijl en de ‘V’ van ‘Volg’. Bij de website is er de focus gelegd op drempelvrij, gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid voor gebruikers. Dit is ook de reden dat de website meertalig en toekomstbestendig is opgezet. Resultaat: een online platform voor meer dan 12 miljoen Nederlanders conform de WCAG richtlijnen, een veilige omgeving gekoppeld aan verschillende portalen en optimale gebruiksvriendelijkheid. Het campagneconcept benadrukt vervolgens de voordelen van het delen van medische gegevens. Hierbij werd gewerkt met concrete, acute voorbeeldsituaties. Met de focus op de touch- en tellfase. 

De middelenmix bestond uit een combinatie van high impact display formaten op relevante websites en apps (Google DV360), social advertising op Facebook, Instagram en Twitter en Google SEA en SEO. Voor de Touch fase werd er in de campagne gestuurd op bereik en uniek bereik. In de Tell fase op voldoende contacten, clicks, time on site en aantal bezochte pagina’s. De campagne werd dagelijks geoptimaliseerd. VZVZ had real time inzicht in de campagneprestaties via een Google Data Studio Dashboard. Dit zorgde voor een transparante, open en bovenal fijne samenwerking.

De campagne realiseerde 16,9 miljoen impressies binnen de verschillende doelgroepen en 3,6 miljoen unieke impressies. Dit resulteerde in ruim 23.000 websitebezoekers. De targets op impressies werden met 200% overtroffen en ook het target op websitebezoekers (8.100) werd bijna verdrievoudigd. Het overall target van 13,7 miljoen toestemmingen werd eind 2019 werd behaald.

Benieuwd? Check vzvz.nl, aorta-lsp.nl en werkenbij.vzvz.nl.