Start level
Het werven van nieuwe scholieren en het informeren van ouders kon in 2020/2021 niet op de normale manier. Het was lang onzeker, maar evenementen op locatie konden uiteindelijk niet plaatsvinden in verband met de covid-maatregelen. Er was dan ook op het laatste moment behoefte aan een alternatief. Brainstormsessies en kort schakelen resulteerde in een doelgroepgericht campagneconcept dat we vertaalden naar een coronaproof wervingsbox met daarin diverse middelen.
Next level
Door het verhaal van het Ostrea Lyceum vanuit de doelgroep zelf te vertellen creëren we authenticiteit en betrouwbaarheid. Met andere woorden: Huidige scholieren enthousiasmeren toekomstige scholieren. De wervingsbox met daarin een poster, kaarten en een promotievideo is naar de basisscholen gestuurd. Een advertentievariant van de video vormde de basis van een online marketingcampagne via Google Ads Video, Facebook en Instagram. Dit leverde ruim 246.084 vertoningen, een bereik van 119.477 personen en 1.185 klikken naar de website op.
‘Het resultaat is te danken aan een fijne samenwerking, snel in kunnen spelen op wijzigingen en een goede inschatting over wat er gecommuniceerd moet worden.’ - Christine Akkerman, Ostrea Lyceum