Start level

Adrz bedient als streekziekenhuis een groot verzorgingsgebied in Zeeland. Mede daardoor is er veel aandacht voor goede spoedeisende hulp. Het bracht ons een zoektocht naar 18 spoedeisende hulpartsen, een wervingsactie van ongekende omvang in de wereld van de Spoed Eisende Hulp (SEH). Grote vraag: hoe haal je 18 mensen naar het Adrz in de provincie Zeeland? Een uitdagende klus in arbeidsmarktcommunicatie. Want de grootste SEH-afdeling op dat moment (Amsterdam) bestond uit 6 artsen. We kregen de opdracht een strategie en concept te ontwikkelen waarmee de visie en het onderscheidende vermogen van de SEH bij de doelgroep in de schijnwerpers zouden komen. Die doelgroep vonden we, en die schijnwerpers ook. 

Afbeelding
stand-adrz
Afbeelding
dvd-adrz
Afbeelding
campagne visual adrz
"Het resultaat van de campagne was net zo verrassend als het concept"
Afbeelding
brochure-adrz
Afbeelding
stand binnen adrz

Next level

De volledige doelgroep (tussen 250 en 350 SEH-artsen) was aanwezig op een congres voor SEH-artsen in Egmond aan Zee. De plek om met een combinatie van een campagne en een creatief beursconcept de doelgroep te triggeren. Met de kernboodschap ‘Ons ziekenhuis zoekt 18 SEH-artsen, omdat wij SEH als een specialisme zien’ spelen we in op een aantal factoren. We hebben ons gericht op waardering voor de doelgroep, een persoonlijke benadering en bovenal een verrassingseffect. Dat effect creëerden we door in eerste instantie niet met ‘Zeeland’ of ‘Adrz’ te communiceren, maar de nadruk te leggen op wat echt uniek is: het getal 18. Een duidelijk verhaal met de juiste uitstraling, opgezet vanuit strategische keuzes. Het resultaat van de campagne was net zo verrassend als het concept. `Adrz heeft contact kunnen leggen met 25 potentiële SEH-artsen, waarvan er binnen een half jaar 6 werkzaam waren in Zeeland.

Afbeelding
Header