Start level
Edu-V staat voor veilige en betrouwbare digitale gegevensuitwisseling in het onderwijs, dat scholen en leveranciers van digitale leermiddelen verbindt. Door de controle en kwaliteitsborging van Edu-V kunnen scholen zich richten op wat echt belangrijk is: flexibel en toekomstgericht onderwijs aanbieden dat de ontwikkeling van leerlingen en studenten optimaal ondersteunt.
Het bestaande logo en de visuele identiteit vormden een solide basis, maar er ontstond de behoefte aan een modernere, meer toegankelijke en aantrekkelijkere uitstraling. Het oorspronkelijke logo was te gedetailleerd, wat niet goed werkte voor de toepasbaarheid, met name in kleinere formaten. Dit vroeg om een stijlupdate die eenvoud, herkenbaarheid en visuele aantrekkingskracht zou combineren, zonder de essentie van het merk uit het oog te verliezen. Daarmee gingen wij aan de slag.
Een restyling van het merk mocht zorgen voor meer toegankelijkheid en minder formaliteit. Kortom: een visuele update die zowel de kernwaarden als de dienstverlening van Edu-V weerspiegelt.
Next level
Met de restyling van het logo en de huisstijl heeft Edu-V een toekomstbestendige merkidentiteit die helder en consistent communiceert waar ze voor staan. Het idee van de pixels en de ‘check’ (✓) hebben we behouden maar vereenvoudigd zodat het ook in kleinere formaten leesbaar blijft. Dit aangevuld met stijlelementen die zorgen voor speelsheid en herkenbaarheid in hun verschillende middelen, zowel in print als digitaal. Ook het kleurgebruik en de typografie zorgt voor visuele interesse terwijl de huisstijl alle handvatten biedt voor goed leesbare (WCAG) ontwerpen.
De nieuwe stijl is flexibel inzetbaar en ondersteunt de missie om veilige en betrouwbare digitale leermiddelen toegankelijk te maken voor het onderwijs. We ontwikkelden diverse on- en offline middelen en maakten ook een nieuw design voor de website. Edu-V is klaar voor de volgende stap in hun groei binnen de sector.