Start level

Gemeente Veere heeft een uniek profiel, door de ligging en het karakter. Toch voorziet de gemeente in de toekomst meer problemen om vacatures op te vullen. Dat geldt voor meerdere functies. Tot nu toe werden vooral de gebruikelijke kanalen ingezet (vacaturebanken, LinkedIn organisch, etc.) 

Het ontbrak bovendien aan een werkgeversgezicht: waarom het werken boeiend is bij gemeente Veere, de voorwaarden, de cultuur en de collega’s, de omgeving, de verhalen…en natuurlijk de vacatures. De minder centrale ligging van Veere maakt het in de overspannen arbeidsmarkt nog belangrijker goede arbeidsmarketing en een vindbare werkenbij-website in te richten. En daar zijn we mee aan de slag gegaan.

Filmbestand
Beeld Werken bij Veere
Afbeelding
Beeld Werken bij Veere
Afbeelding
Beeld Werken bij Veere
Afbeelding
Beeld Werken bij Veere

Next level

In enkele strategische sessies hebben we input opgehaald. Vanuit een aangescherpt werkgeversmerk hebben we de balans gezocht tussen overbrengen van cultuur en omgeving en specifieke functies en voorwaarden. We hebben een werkenbijVeere website opgezet, waar veel ruimte is voor beeld en videocontent, en verhalen van medewerkers (beleving). 

Om voldoende gerichte, kwalitatieve bezoekers naar de website te trekken zetten we ondersteunend een marketingcampagne in. Deze is enerzijds gericht om het werkgeversimago van de gemeente Veere en anderzijds meer op functieniveau, met oog op sollicitaties.

Afbeelding
Hero ANBO Trefpunt