
Campagnes voor meer offline bezoekers bij VloerenGigant Zeeland
Start level
We werken inmiddels al bijna een jaar samen met VloerenGigant aan online marketing. Door diverse kanalen strategisch in te zetten tijdens de verschillende fases van de customer journey, trekken we meer bezoekers naar het vloerenmagazijn in Kapelle. Daarnaast is het vergroten van lokale naamsbekendheid een secundaire doelstelling. Benieuwd naar onze aanpak en de behaalde resultaten?
VloerenGigant Zeeland x Nilsson
Bij VloerenGigant Zeeland vind je een ruime selectie PVC-vloeren en laminaat, direct uit voorraad leverbaar. Wat hen onderscheidt, is dat ze A-merken aanbieden die normaal gesproken alleen in geselecteerde showrooms verkrijgbaar zijn. Alle vloeren worden aangeboden volgens het cash & carry-principe. In het vloerenmagazijn in Kapelle kun je meer dan 100 verschillende vloeren bekijken en direct meenemen.
VloerenGigant benaderde ons met de vraag om dit nieuwe bedrijf succesvol op de kaart te zetten. Naast de bestaande offline marketinginspanningen hebben we een strategisch online marketingplan opgesteld om de doelstellingen te behalen. We hebben verschillende Google Ads-campagnes opgezet, waaronder display, search en een campagne gericht op offline winkelbezoeken. Daarnaast hebben we de website geoptimaliseerd met SEO, vernieuwde teksten en aangescherpte USP’s. Door niet alleen de campagnes te verbeteren, maar ook strategisch naar de website te kijken, begeleiden we de doelgroep zo goed mogelijk in het proces naar een bezoek aan VloerenGigant.





Hierbij enkele resultaten door de campagnevoering:
Afgelopen half jaar is het aantal bezoekers met 98,6% gestegen ten opzichte van het vorige half jaar.
- Door SEO is het aantal organische verkeer afgelopen half jaar gestegen met 37%
- De naamsbekendheid op basis van organische zoekopdrachten naar ‘VloerenGigant’ is afgelopen half jaar gestegen met 26%
- Aantal keer bellen via de website: 79 (+132,4%)
- Aantal keer contactformulier invullen: 8 (+100%)
- Aantal keer mailen via de website: 27 (+80%)
We hebben veel relevanter verkeer weten te realiseren, omdat de websitecontent beter aansluit bij de bezoeker.
- Het aantal conversies per gebruiker is gestegen met 80,19%
- Bouncepercentage is met 18% gedaald
- Gemiddelde sessieduur is 2 minuut en 58 seconde (+37,43%)


Fotografie
We merkten dat de doelgroep nog niet goed wist wat ze konden verwachten van het vloerenmagazijn. Er ontbraken kwalitatieve foto’s, waardoor voornamelijk stockfoto’s werden gebruikt. Om een beter beeld te schetsen en het vertrouwen van de doelgroep te vergroten, hebben we een professionele fotosessie georganiseerd, zowel gericht op de binnen- als buitenkant van het magazijn. Deze foto's hebben we vervolgens toegevoegd aan de website, geïntegreerd in de campagnes en zijn inzetbaar voor andere online en offline uitingen.






Next level
Google Ads
- Via de Search-campagnes hebben we 5.560 klikken gerealiseerd met een CTR van 10,10%
- In totaal zijn er via de Google-campagnes 291 conversies gerealiseerd, waaronder:
- 214x routebeschrijving naar VloerenGigant Zeeland
- 50x bellen
- 20x mailen
- 7x contactformulier invullen