Start level

Interreg Vlaanderen-Nederland subsidieert grensoverschrijdende projecten tussen Nederland en Vlaanderen, die betrekking hebben op innovatie, arbeidsmobiliteit, energie of milieu. De provincies Oost- Vlaanderen, West-Vlaanderen en Zeeland werken samen om de projecten die binnen deze provincies vallen meer onder de aandacht te brengen en draagvlak te creëren voor de besteding van EU-gelden. Wij ontwikkelden voor hen een crossmediale campagne, gebaseerd op een goed doordacht strategisch communicatieplan. Door middel van een toegankelijke, ludieke en herkenbare campagnestijl leggen we de nadruk op het contrast tussen Nederland en Vlaanderen. Op deze manier triggeren we verschillende lagen van de bevolking en maken we de boodschap voor iedereen relevant.

Afbeelding
media provincie oost vlaanderen
Afbeelding
provincie oost vlaanderen small
Afbeelding
Prov vlaanderen small2
Die Nederlanders zijn zo zot nog nie
media provincie vlaanderen

Next level

Doelstellingen behaald! De campagne (bestaande uit een campagnewebsite, offline promotiemateriaal, projectvideo’s die ingezet werden in een Facebookcampagne en banners die ingezet werden via Google Display) liep in totaal 6 maanden. Dit leverde 104.852 videoweergaven op Facebook en 9.517.040 getoonde advertenties via Google Display met een CTR van 0.84% op. Deze resultaten hebben de verwachtingen ruimschoots overtroffen. In combinatie met het bereik van de offline middelen en de spin-off van de campagne kunnen we concluderen dat de campagne heeft geleid tot meer bewustwording en draagvlak met betrekking tot grensoverschrijdende projecten tussen Vlaanderen en Nederland.

Afbeelding
Header hotel