Start level

Adrz heeft de laatste jaren voor veel uitdagingen gestaan, op het vlak van zorg, financiën en externe beeldvorming. De zaken zijn op orde, en die positieve ontwikkelingen mogen ook uitgedragen worden. Dat vraagt om een herpositionering. Juist de kracht van branding kan voor een zorgorganisatie veel kansen bieden. Adrz vroeg Nilsson betekenis te geven aan de merkbelofte ‘zorg voor elkaar’, met als resultaat een strategisch en visueel merkconcept. Om tot een integraal geheel te komen is ook de visuele identiteit aangepakt. Alles gericht op een toekomstbestendig, herkenbaar en hedendaags Adrz-merk. 

Afbeelding
logo oud ADRZ
Afbeelding
Logo nieuw ADRZ
huisstijl overzicht ADRZ
Een sterk beeldmerk vormt de basis voor herkenbaarheid
Afbeelding
brochure ADRZ
Afbeelding
ADRZ beachflags
Afbeelding
iconen ADRZ
sfeerbeeld ADRZ
Afbeelding
Autobelettering ADRZ

Next level

Het resultaat betreft een totaalconcept, dat zowel op strategisch als visueel gebied een vernieuwing geeft aan de identiteit van Adrz. Het merkconcept richt zich op de kracht van Adrz: de zorg, kwaliteit en samenwerking met specialisten en patiënten. Deze aspecten zijn ook terug te vinden in het nieuwe logo, en worden gesymboliseerd door de + en de / die aangeven dat zorgen voor elkaar altijd een kwestie is van en/en. Die verschillende elementen vormen samen een abstracte ‘A’. In het nieuwe logo wordt daardoor een knipoog gemaakt naar het oude logo van Adrz. Het doorvoeren van zo’n nieuwe richting vraagt altijd veel van een organisatie. In een grote zorgorganisatie met meerdere locaties betekende dat uitdagingen zoals intern draagvlak, praktische toepassing van identiteit, uitdragen van de merkboodschap en heel veel communicatiemiddelen herzien. Hierin staat ‘zorg voor elkaar’ altijd centraal, of het nu gaat om patiënten, medewerkers of andere stakeholders.