Start level

Koppeltaal (onderdeel van VZVZ) is dé standaard die zorgaanbieders in staat stelt om eHealth te integreren in hun behandelprocessen. Begonnen in 2013 vanuit de GGZ-sector ontwikkelt Koppeltaal zich steeds meer tot een breed toepasbare standaard, zowel qua doelgroepen als mogelijkheden. Met de komst van Koppeltaal 2.0 wordt een nieuwe fase bereikt en is de organisatie toe aan een professionelere uitstraling.

De oude merkidentiteit en website sloten niet goed meer aan op zowel de huidige positie alsook de ambities van Koppeltaal. Nilsson heeft in nauwe samenwerking met het Koppeltaal-team door meerdere sessies toegewerkt naar een compleet nieuwe identiteit. Vervolgens is met een digitale strategie de basis gelegd voor een nieuwe corporate site.

Afbeelding
Logo Koppeltaal
Opbouw Logo
Filmbestand
Afbeelding
Mockup Koppeltaal
Afbeelding
Mockup Koppeltaal
Mockup Mobiel Koppeltaal

Next level

De professionaliseringsslag die Koppeltaal de afgelopen jaren heeft doorgemaakt is vertaald naar een nieuwe identiteit. Een sterk onderscheidend beeldmerk bestaande uit gekoppelde punten staat symbool voor de essentie van Koppeltaal; het koppelen van diverse applicaties en communities. Daarmee wil Koppeltaal het gebruik van "blended care" (online en offline hulpverlening) laagdrempeliger maken. Het kleurverloop visualiseert dit principe, waarbij het zakelijk blauw voor IT staat en het warme paars de zorg kant vertegenwoordigt. De nieuwe identiteit is herkenbaar, overzichtelijk en tijdloos en geeft alle ruimte om mee te bewegen met de ambities van de organisatie. Daarnaast voldoet de identiteit voor een belangrijk deel aan de WCAG richtlijnen.

Voor de corporate site zijn op voorhand een duidelijke structuur en wireframes opgezet. Hierdoor kon de veelal complexe materie van Koppeltaal toch op een duidelijke manier doorgegeven worden aan de bezoeker. Het doel van de site is het informeren en werven van nieuwe zorgaanbieders en ICT-leveranciers. Door duidelijke stappenplannen en een persoonlijke benadering maken we dit zo tastbaar mogelijk. Het design van de site is sterk verweven met de nieuwe merkidentiteit waardoor de website een unieke en aantrekkelijke uitstraling heeft gekregen.

Benieuwd? Check koppeltaal.nl