Start level

Het Zeeuwse Landschap (HZL) zorgt voor behoud en ontwikkeling van natuur en landschapsschoon in Zeeland in de ruimste zin. Al 86 jaar is HZL een solide organisatie, met al 45 jaar hetzelfde logo. Dit logo en de huisstijl bleken steeds minder goed passend en bruikbaar, vooral omdat digitaal steeds meer van de identiteit vraagt. De identiteit is dan ook toe aan vernieuwing: moderner, beter toepasbaar, beter leesbaar en passend bij de positionering. 

Afbeelding
Oud logo
Afbeelding
Nieuw logo
uitleg logo
Afbeelding
Banieren
Afbeelding
Kaartje
Afbeelding
Magazine
Afbeelding
Huisstijlhandboek
Sterke positionering, herkenbaar, goed toepasbaar
Afbeelding
Mobiel
Afbeelding
Auto
Afbeelding
Paraplu
Afbeelding
Truien
Logo trui
Afbeelding
Auto sticker
Afbeelding
Bord
Afbeelding
Beeld

Next level

Een rebranding, met aandacht voor wat Het Zeeuwse Landschap inhoudt. Hoe kunnen we de kerngedachte van de organisatie terug laten komen in de hele identiteit? Dit vraagt om een strategische aanpak en heldere positionering, voordat we dit doorvertalen in de visuele identiteit. Het onderscheidend vermogen van HZL ligt in de bescherming (schild) en ontwikkeling van het Zeeuwse landschap. In dit landschap speelt water uiteraard een belangrijke rol, net zoals de verschillende schiereilanden. Deze elementen hebben we samengevat in een eenvoudig en herkenbaar logo dat goed toepasbaar is in het huidige (digitale) tijdperk. Het nieuwe logo is flexibel in te zetten, in combinatie met de stijl waarin de unieke beeldtaal goed tot uiting komt.
 

Net als het Zeeuwse Landschap zelf, is de stichting continu in ontwikkeling. Zo kwam het dat wij een aantal zaken gelijktijdig oppakten. Zie de case van de website.
 

“Met de nieuwe eenduidige en tegelijkertijd flexibele uitstraling is de organisatie goed herkenbaar en kunnen we weer lange tijd vooruit”
- Esther van Vonderen

Afbeelding
Hero Mitz