Start level

Medisol verkoopt AED’s en hun missie is duidelijk: ‘in 2030 heeft iedere wereldburger binnen 6 minuten een AED tot zijn of haar beschikking’. Een missie en doelstelling die vraagt om een sterke, internationale marketingstrategie. En om toekomstgericht, eenduidig en gestructureerd de marketing en communicatie naar een hoger level te tillen, is het raadzaam eerst een stap terug te zetten en een kritische blik te werpen op positionering, identiteit en imago. 

In de identiteit zijn we op zoek gegaan naar de balans tussen het corporate/commerciële aspect van Medisol, en de menselijke kant. Vertrekken vanuit doelstellingen in plaats van verkoop: krachtig en toepasbaar. Want het gaat tenslotte om mensenlevens. In het huidige logo komt de ‘global missie’ wel naar voren, maar het menselijke aspect ontbreekt. Ook de kleurstelling is ietwat koud en klinisch. Het beeldmerk los gebruiken is niet mogelijk; het is niet geschikt voor iconische toepassing.

‘In 2030 hebben alle wereldburgers binnen 6 minuten een AED tot hun beschikking’
Filmbestand
Afbeelding
Afbeelding
Medisol Restyling
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Medisol Restyling

Next level

Een restyling waarbij de waarden van Medisol naar voren komen, zonder dat de herkenbaarheid van de huidige identiteit verloren gaat. De nieuwe identiteit is warm en goed toepasbaar. We hebben er in de ontwikkeling van de stijl voor gezorgd dat deze WCAG-proof toepasbaar is. Het woordmerk en het beeldmerk kunnen op zichzelf staan. De kleurstelling bestaat nog steeds uit rood en blauw, maar dan tinten die het juiste gevoel creëren. Het belangrijkste aspect binnen het logo is de kern: het draait om het hart. De wereldwijde dekking zit er nog steeds in, maar ook het menselijke aspect krijgt een prominente rol: het hart naast het woordmerk krijgt de meeste nadruk, maar als je goed kijkt zie je vier harten samenkomen. De typografie is goed toepasbaar in verschillende middelen en webomgevingen. De pay-off ‘Saving Lives’ blijft bestaan, maar niet meer in het handgeschreven font. Op deze manier komt ook deze boodschap sterk over.  


 

Afbeelding
Wervingscampagne SEH artsen Adrz