Start level

Start level

Scalda, dé mbo-school van Zeeland, heeft 137 mbo-opleidingen verspreid over 14 locaties. Voor de MBO school is het belangrijk om de online marketing activiteiten goed af te stemmen om potentiële studenten kennis te laten maken met de school en de verschillende opleidingen. Vanaf medio 2022 werken we als Nilsson samen met Scalda op het vlak van online marketing, met als doel de doelgroepen beter te bereiken met wervingsactiviteiten én het stimuleren van de online vindbaarheid. 

Aan het begin van de samenwerking maakt Scalda nog gebruik van enkel Google Universal Analytics. Om goed voorbereid de toekomst tegemoet te gaan zijn we in 2022 begonnen met het instellen van hun GA4 in combinatie met een uitgebreid dashboard. Een dashboard dat in één oogopslag de prestaties van de website en campagnes overzichtelijk weergeeft. Door de prestaties inzichtelijk te maken kan er snel gesignaleerd worden hoe campagnes presteren en waar eventueel bijgestuurd moet worden. Daarnaast dient het dashboard als basis voor de uitbreiding van de online marketing activiteiten. 

Binnen het Google Ads account werd grotendeels gebruikgemaakt van exacte zoekwoorden en enkele woordgroepen. Hierdoor liet Scalda veel potentieel liggen binnen hun Google Ads account. Op basis van het huidige account werd een herstructureringsplan gemaakt om de online vindbaarheid te verbeteren. Binnen de nieuwe opzet werd rekening gehouden met wervingsactiviteiten, de verschillende overkoepelende branches en afzonderlijke opleidingen.

Afbeelding
Meetbaarheid is onmisbaar bij conversiegedreven campagnes
Afbeelding
Scalda
Afbeelding
Scalda

Next level

Next level

Buitenom de herstructurering van het Google Ads account was het noodzakelijk de conversies eerst goed door te meten door gebruik te maken van de Google Tag. Zodat de daadwerkelijke waarde van de campagnes inzichtelijk werden in het Google Ads account. Door deze aanpassing gaf het account een realistisch aantal conversies en bijbehorend conversiepercentages weer. Gevolg hiervan is dat de campagnes met relatief veel verkeer en conversies gebruik kunnen maken van automatische biedstrategieën, wat weer ten goede komt van de resultaten.  

Buitenom de toename in het aantal conversies heeft de nieuwe opzet tevens gezorgd voor een stijging van 151% in het aantal vertoningen in Google en een stijging van 138% van website bezoeken vanuit relevante zoekopdrachten. Kortom; een verhoogde zichtbaarheid en een verbeterde vindbaarheid. 

Afgelopen periode is de waarde per inschrijving toegevoegd aan het dashboard, waardoor campagnes beter meetbaar zijn op basis van ROAS. Gegevens die voor Scalda op ieder moment van de dag inzichtelijk zijn via hun custom dashboard. 

Afbeelding
NSP district regiodeal branding