Start level

In Zeeland komen land en zee samen: dit brengt specifieke uitdagingen met zich mee. Om hier innovatieve oplossingen voor te ontwikkelen bestaat KAAP: hét innovatiepunt van Zeeland. KAAP geeft ondernemers de (fysieke) ruimte die nodig is om een innovatief idee of product werkelijkheid te laten worden. Bedrijven, onderwijsinstellingen en overheden werken hier samen om nieuwe producten en innovaties te testen, te ontwikkelen en te demonstreren. Dit gebeurt niet langer alleen op het gebied van energie-gerelateerde projecten, maar ook op het gebied van voedsel en water. Het fysieke punt breidt uit en vernieuwt, óók in de ruimtes en mogelijkheden die er aangeboden worden. Deze doorontwikkeling vraagt om een nieuwe, sterke merkpropositie als bruisend innovatiepunt waar food, energy en water samenkomen. 

Afbeelding
Afbeelding
Bring your innovation to life - KAAP

Bring your innovation to life

Samen met KAAP gingen we door middel van strategische sessies en gesprekken op zoek naar de ‘why’. Dit resulteerde in de pay-off ‘bring your innovation to life’. Deze pay-off omvat alles wat Kaap is. Enerzijds draait de ruimte om mensen en kennisdeling: een plaats waar verschillende ambities samenkomen en innovaties sneller tot leven komen dan wanneer je dit alleen aanpakt. Anderzijds slaat ‘tot leven wekken’ op de thema’s waar Kaap zich op focust: water, food, energy. Onze provincie vraagt om oplossingen binnen deze thema’s; dus Zeeland is een logische plek om deze oplossingen te ontwikkelen en vanuit hier uiteindelijk in ons leven te implementeren (ofwel: tot leven te brengen). Afhankelijk van de context kan de algemene pay-off per thema specifiek gemaakt worden, bijvoorbeeld: bring your food innovation to life. 

Kaap borden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Logo

De categorieën water, food en energy krijgen een prominente plek binnen het merk Kaap. Het beeldmerk bestaat uit drie losse schakels die symbool staan voor de drie thema’s. Los van elkaar hebben de thema’s niet per se iets met elkaar te maken, maar samen maken ze de cirkel rond: het fysieke punt. Op het niveau van de categorie komt er in de stijl een steunkleur en een symbool bij. Zo verwijst de groene kleur en de appel naar food, de blauwe kleur en de druppel naar water en de oranje kleur en de lichtflits naar energy. Het woordmerk geeft een subtiele knipoog naar het oude woordmerk, maar is strakker en moderner: het ademt innovatie. Ook de opvallende kleurstelling (antraciet met catchy kleur) draagt bij aan het innovatieve karakter. De kleur is dynamisch en triggert creativiteit. Kortom: zowel het beeld- als het woordmerk ademen het Kaap-karakter. 

KAAP container
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Next level

Met verschillende middelen werd de nieuwe identiteit van Kaap onthuld tijdens een soft launch op het Get Unlocked Event. Na deze succesvolle introductie gaan we aan de slag met het verder uitrollen en implementeren van de identiteit: zowel op locatie als online. 

Afbeelding
Hero afbeelding 9292