Start level

Schipper Accountants is een gevestigde naam in de financiële wereld in Zuid-West-Nederland. Met 9 vestigingen en zo’n 350 medewerkers ben je altijd op zoek naar talent en is er altijd uitbreiding mogelijk. De arbeidsmarkt is echter ook in deze sector krap. Reden om voor Schipper Accountants een wervingscampagne op te tuigen, die enerzijds de naamsbekendheid onder de doelgroep vergroot (met conversies als uitgesteld effect) en anderzijds probeert sollicitanten binnen te halen. Vanuit het employer-brand hebben we een concept ontwikkeld wat het onderscheidend vermogen van Schipper Accountants als werkgever naar voren laat komen: persoonlijk, aandacht voor werk-prive-balans en ontwikkelingsmogelijkheden. Het concept is vertaal naar een online marketing campagne en laat medewerkers zien, waar met illustraties aandacht is voor hun interesses en werk-prive situatie, een triggerend effect, dat aansluit bij de werkgeverspropositie. 

Filmbestand
Afbeelding
schipper advertentie image
Afbeelding
social post schipper
''Een triggerend effect, dat aansluit bij de werkgeverspropositie''
flyers schipper
Afbeelding
illustratie schipper
Afbeelding
illustratie schipper
Afbeelding
illustratie schipper
Afbeelding
illustratie schipper
Afbeelding
illustratie schipper

Next level

Er is bewust gekozen voor een multichannel-aanpak. Vanuit de profielen van de doelgroep(en) en de diversiteit aan opleidingsniveau en functies is targeting in kanalen en eigenschappen essentieel. Dat zagen we ook terug: De advertenties gericht op de medior en seniors hebben een hogere CTR en interactieratio op LinkedIn, waar op Facebook en Google de advertenties gericht op Young professionals en studenten een hoger interactieratio hebben. De campagne leverde uiteindelijk 169.990 vertoningen op, 299 clicks en de campagnes waren met 222 van de 469 instappunten goed voor 47% van directe landingen. In korte tijd, binnen de huidige concurrentie, en vanuit het primaire doel ‘zichtbaarheid’ een goede prestatie.

Afbeelding
header DNM