Start level

Breezand Vakanties is een vakantie-aanbieder in Vrouwenpolder met meer dan 250 accommodaties, een Duinhotel en strandslaaphuisjes. Het park kenmerkt zich door de perfecte ligging, op een steenworp van het strand, en de recreatiemogelijkheden, zoals horeca, sport & ontspanning en wellness. Al 75 jaar een gevestigde naam in de provincie met veel klandizie uit Nederland, Vlaanderen en Duitsland. Waar we eerder geholpen hebben bij de positionering en merkidentiteit van Breezand, hebben we de afgelopen periode gefocust op de online marketing inzet, met name de vindbaarheid.

Het beheer van Google Ads wordt intern uitgevoerd. Door gebrek aan tijd werd er regelmatig gebruik gemaakt van de automatische aanbevelingen vanuit Google. Deze aanbevelingen zijn er op gericht om ‘relevant’ verkeer richting de website te sturen om zo de campagnedoelstellingen te verbeteren. Benieuwd wat automatische aanbevelingen voor effect kunnen hebben op je Google Ads account, lees dan onze blog waarom een 100% optimalisatiescore geen garantie voor succes is. 

Afbeelding
Breezand x google ads

Mid level

Na de analyse van het account is gekozen om de campagnes te herstructureren op basis van regio en relevantie. Door campagnes op te splitsen kunnen goed presterende zoekwoorden geïsoleerd worden, kan een hogere kwaliteitsscore van de advertenties worden gerealiseerd en stellen we een specifieke biedstrategie per advertentie in.

De goed presterende zoekwoorden, die qua inhoud met elkaar overeenkomen, zijn in een gezamenlijke advertentiegroep gebundeld. Zo kunnen kwalitatief goede responsieve zoekadvertenties geschreven worden en doorgestuurd worden naar relevante landingspagina's. Deze aanpassingen komen de kwaliteitsscore van de advertenties ten goede. 

Door de herstructurering van het account ontstaan meer advertentiegroepen, waardoor de biedstrategie ‘doel-ROAS’ per advertentiegroep afzonderlijk kan worden ingesteld. Omdat er verschil zit in de boeking intentie per advertentiegroep kunnen er nu betere resultaten worden behaald. Bijvoorbeeld: een persoon die zoekt naar ‘vakantiehuisje in Vrouwenpolder dichtbij het strand’ is eerder geneigd te boeken dan iemand die zoekt naar ‘vakantie in Zeeland’. 

Afbeelding
Breezand x google ads_cijfers

Next level

In de samenwerking met Breezand wordt er eenmaal per kwartaal afgesproken om de resultaten te bespreken. Maar vooral om de werkwijze uit te leggen, zodat Breezand dit op termijn zelf kan uitvoeren. Het herstructureren van het account heeft positieve effecten gehad op de resultaten voor Breezand: 

  • voor de Duitse bezoekers steeg het conversiepercentage met 26,1%
  • stijging conversies van 120%
  • tussen medio december en februari steeg de omzet uit Google Ads met 56% t.o.v. voorgaand jaar
  • een lichte stijging in ROAS van 1,60%

Kortom, effectievere campagnes met behoud van een aanvaardbare ROAS (Return On Advertising Spend, een kpi om de effectiviteit van campagnes te bepalen).

De komende periode wordt het account verder geherstructureerd. We richten ons daarbij op specifieke campagnes voor het Duinhotel, het monitoren en optimaliseren van de biedstrategieën per advertentiegroep en meer focus op de (re)targeting doelgroepen binnen de campagnes. Omdat de vakantiebranche zeer seizoensgebonden is, is het essentieel het account wekelijks te monitoren. 

Vindbaarheid blijft een on-going proces voor veel bedrijven. Hebben jullie behoefte aan een betere vindbaarheid van de website of een audit om quick wins vast te stellen? Neem dan contact met ons op!

Afbeelding
Scalda