Als je eens kritisch kijkt naar de positionering van jouw onderneming, is deze dan echt onderscheidend? Vertel jij een authentiek verhaal dat niemand anders vertelt of zou je jouw bedrijfsnaam gewoon kunnen vervangen door een willekeurige andere naam? Dan wordt het tijd voor een positionering die precies bij jou past, en bij niemand anders.

Jouw merk staat namelijk aan de basis van elke interactie met je doelgroep. Om ervoor te zorgen dat deze interactie steeds weer waardevol is, is merkpositionering belangrijk. Waarom bestaat jouw onderneming? Wat bied je aan je doelgroep en wat onderscheidt jouw bedrijf van anderen? Dit alles samen maakt dat jouw bedrijf niet meer de dertiende in het dozijn is en echt de eigen positie in de markt claimt.

Een next level merkpositionering brengt jouw onderneming herkenbaarheid en biedt je klant een basis voor loyaliteit. Lukt het je niet om op papier te krijgen wat jouw merk nu precies zo bijzonder maakt? Vaak is een kritische blik van buitenaf precies wat je nodig hebt. In gesprekken (of met onze dynamische Nilsson Game!) met jou gaan wij op zoek naar wie je bent. Zo kunnen we de brug slaan tussen hoe jij intern werkt en wat je extern laat zien. 

Merkpositionering hoeft niet tussen wal en schip te vallen

Waarom merkpositionering uitbesteden?

Merkpositionering is zo belangrijk, maar soms valt het tussen wal en schip. Is het een onderdeel van communicatie of juist van marketing? Wij werken vanuit de mens als uitgangspunt. Daardoor kunnen we de focus leggen op interacties.

Wij helpen je duidelijk te krijgen wat de positie is van jouw merk. Door zelf helder te hebben wat belangrijk is en waarom je doet wat je doet, ben je makkelijker te plaatsen als organisatie. Jouw bedrijf krijgt een vast plekje in het hoofd van je klanten. Je legt zo een basis voor loyaliteit.

Afbeelding
Workspace

Wat mag je van ons verwachten?

Wij maken onszelf in korte tijd wegwijs in jouw organisatie. Daardoor kunnen we je goed helpen. We verdiepen ons, en faciliteren vanuit onze vakinhoud momenten waarmee je als organisatie echt next level komt. 

We houden je een kritische spiegel voor en gaan vanuit sessies die bij jullie passen op zoek naar jullie identiteit. Dit is de basis, deze werken we verder uit.

Zo komen we voor jou tot een positionering die:

  • Alleen over jouw bedrijf kan gaan, dus niet vaag of breed is;
  • De brug slaat tussen hoe jij intern werkt en hoe je je onderneming extern laat zien;
  • Betekenis geeft aan jouw merk (en product).

Als we de boodschap hebben vastgesteld, kunnen we hem gaan delen. Dit gaat verder dan zo nu en dan een campagne. Dit voer je structureel door in al je branding. Is jouw visuele identiteit nog wel een goede reflectie van de positionering? Past de stijl waarin je communiceert daarbij en nog veel meer vragen nemen we met je door. Zo leggen we opnieuw een basis waarop je je plek in de markt kunt (her-)claimen en klantloyaliteit verder kunt opbouwen. 

Is jouw onderneming toe aan een sterkere (of nieuwe!) positionering van jouw merk? Samen leggen we het fundament voor jouw toekomstige marketing. We beginnen graag bij de basis, stuur je ons een bericht?

Let'sTalk

Samen spreken over jouw merkpositionering?

Vul je gegevens in en we nemen graag contact met je op.