Local marketing
Als jouw organisatie zich concentreert op een lokaal gebied, is de lokale gemeenschap hoogstwaarschijnlijk jouw doelgroep. Hoewel je de doelgroep op traditionele wijze kunt identificeren, loop je bij de lokale gemeenschap het risico belangrijke aspecten en sentimenten over het hoofd te zien. Het negeren hiervan kan resulteren in aanzienlijke fouten in je marketinginspanningen. En dat is best zonde, toch?
Wat is local marketing?
Local marketing is een strategie die gericht is op het bereiken van een lokale gemeenschap, meestal binnen de nabijheid van de fysieke bedrijfslocatie(s). Het wordt ook wel local store marketing of neighborhood marketing genoemd. Het hoofddoel is het opbouwen van sterke relaties met de lokale gemeenschap door beter aan te sluiten op hun behoeften en kenmerken. Local marketing kan zowel online als offline worden toegepast en is niet beperkt tot kleine lokale bedrijven; zelfs grote multinationals kunnen er baat bij hebben. Denk eens aan McDonalds of een Albert Heijn met al haar vestigingen.
In deze whitepaper leggen we alles stap voor stap uit!