Leestijd 3 minuten

Projectmanagement, het is een onderwerp waar discussie over kan ontstaan. Want ‘Moet ik nu echt betalen voor iemand die alleen mailtjes doorstuurt?’. Over het antwoord kunnen we kort zijn: Ja, bij ons moet dat. Een projectmanager doet een stuk meer dan alleen mailtjes doorsturen. Intern zijn we er al helemaal over uit, zonder projectmanagement functioneert dit bedrijf niet goed. Maar we begrijpen dat je vanaf buiten alleen maar de geoliede machine soepel ziet draaien, dus we vertellen graag wat projectmanagement voor ons (en dus voor jou) betekent.

Ieder z’n talent

Als je werkt met mensen die allemaal hun eigen expertise hebben (bij ons zijn dat designers, strategen, developers en marketeers), moet je hun talenten zo goed mogelijk inzetten. Als je dus mensen hebt die heel goed in hun vak zijn, maar niet altijd tijd willen (en kunnen) spenderen aan het plannen en organiseren van projecten en hun taken daarbinnen, moet je dat omarmen. Dat is waar projectmanagement komt kijken. Er gaat namelijk best veel tijd zitten in het organiseren en plannen van alle werkzaamheden, zeker als je talenten juist op een ander gebied liggen. Zo focussen de experts zich op waar ze goed in zijn en krijgt de klant wat hij nodig heeft, binnen een aannemelijke tijd en voor een acceptabel budget.

 

Aan het werk

Wat een projectmanager doet? Wij vertalen de vraag van de klant naar een duidelijke, afgekaderde opdracht die verschillende expertises aan het werk zet. We zorgen dat afspraken duidelijk worden, want we weten precies wat jij wil en wat wij daarvoor nodig hebben. We begeleiden en realiseren jouw project naar een resultaat waar je blij van wordt.

 

Projectmanagers zijn:

  • een aanspreekpunt voor alle praktische vragen;
  • risicobeperkers en grensbewakers;
  • degenen die het overzicht houden;
  • budgetbeheersers;
  • experts in het inzetten van de juiste expertise;
  • blij als jij blij bent

 

Samen komen we tot het beste werk.

De expertise van projectmanagers zit hem dus juist in het bij elkaar brengen van alle expertises. We hebben grip op de techniek en tools die helpen om overzicht te bewaren, maar nog belangrijker: we spreken je taal. En onze taal, en zélfs wat developertaal ;-). Zo lukt het om een multidisciplinair bedrijf aan het werk te krijgen en te houden.

Dit wordt gedaan met een bijzondere combinatie van soft skills om alle collega’s te managen en ondersteunen en technieken en tools die grip geven op projecten.

Projectmanagement helpt de doelen scherp te krijgen en vervolgens de focus hierop te houden. We houden het team scherp en vertalen jouw briefing door zodat er snel kan worden gewerkt. Die tijdsbesparing zorgt ervoor dat jouw budget een stuk verder reikt en we de deadline gemakkelijker halen. Kortom: ons team kan (en wil) niet zonder. En jij? Jij krijgt dankzij onze projectmanagers het resultaat waar je van droomde, dan wil je ook niet meer zonder.

Meer weten over hoe projectmanagement jouw opdrachten tot een succesvol einde helpen te brengen? Neem dan contact met ons op, we regelen graag een kopje koffie voor jou.

)

Keep reading

Blog
Afbeelding
Blog UCG
22 mei 2025
Waarom UGC (User-Generated Content) onmisbaar is voor ieder merk
“We moeten echt iets doen met user-generated content!” Klinkt die uitspraak je bekend in de oren? Dan ben je niet de enige. De term UGC gaat al een tijd rond, maar wat houdt het nou precies in? Eén ding is zeker: we kunnen er niet meer omheen. Want of je nu actief bent in e-commerce, recreatie of retail: UGC is geen nice-to-have meer, maar een must. In deze blog leggen we uit wat UGC is en waarom het onmisbaar is voor jouw merk.
Blog
Afbeelding
Blog_Authenticiteit_Teaser
08 mei 2025
De kracht van authenticiteit: Hoe je merk opvalt in een verzadigde markt
In een wereld vol artificial intelligence, greenwashing en fake news, verlangen consumenten meer dan ooit naar echtheid. Authenticiteit is niet alleen een mooi woord, maar tegenwoordig ook een factor voor succes. Uit onderzoek blijkt dat 70% van de shoppers alleen koopt bij bedrijven die authentiek zijn. Maar wat betekent authenticiteit precies en hoe kun je dit als merk bereiken? In deze blog lees je er meer over en delen we vijf tactieken om je merk authentiek te maken.