Alex
Door Alex Vlieland
Projectmanager & Eigenaar
Leestijd 4 minuten

Eerlijk zeggen; deel jij altijd je budget als je een aanvraag bij een bureau legt? Waarschijnlijk is je antwoord op deze vraag nee. Je wil niet al je kaarten gelijk laten zien. Snappen we, en wij zetten graag een extra stap om jou ervan te overtuigen dat wij de moeite waard zijn. Maar, weet ook dat wij ons werk beter kunnen doen als jij deelt wat je belangrijk vindt en wat dat je waard is. Want stiekem heb jij al wel in je hoofd wat je wil en wat je rode en groene vlaggen zijn 🚩

We maken het veel mee, we krijgen een leuke aanvraag en we hebben gelijk allemaal toffe ideeën. Maar voordat we die allemaal gaan voorstellen, doen we even een pas op de plaats, want wat is jullie budget? Het antwoord dat we dan vaak krijgen is “Dat weten we nog niet, maak maar een offerte”. Het kan ons allebei helpen als we van tevoren weten wat jij wil/kan uitgeven, dan is dat maar duidelijk. En jij hebt er ook zeker wat aan!

Door van tevoren zelf na te denken over budget kun je:

  1. Appels met appels vergelijken bij een pitch: Wanneer je een duidelijk budget in gedachten hebt, kun je beter beoordelen welk voorstel het beste aansluit bij wat je wilt bereiken. Dit helpt bij het maken van een weloverwogen keuze.
  2. Kritisch zijn op wat je belangrijk vindt: Een budgetindicatie dwingt je om van tevoren na te denken over wat echt van waarde is voor jou en je organisatie. Hierdoor kun je gerichter beslissingen nemen en prioriteiten stellen die aansluiten bij je doelen.
  3. Beoordelen wat het je waard is: Het is belangrijk om te weten wat je bereid bent te investeren in een project en wat je daarvoor terug verwacht. Een duidelijk budget helpt je om de kosten af te wegen tegen de verwachte opbrengsten (de ROI berekenen) en zo een weloverwogen beslissing te nemen.
  4. Advies inwinnen: Door vooraf na te denken over je budget, kun je ook advies inwinnen bij experts. Wij kunnen je helpen om realistische doelen te stellen en een strategie te ontwikkelen die past bij jouw financiële mogelijkheden en doelstellingen.

Met deze punten in gedachten kunnen we samen een plan opstellen dat niet alleen binnen je budget past, maar ook maximaal rendement oplevert en je helpt om je doelen te bereiken. Want jouw doel is ons werk!

 

Starten met strategie

Wij starten de meeste trajecten met een stukje strategie. Dit is het moment dat we de doelen en het pad daar naartoe vaststellen. Want ons doel is om jou je doelen te helpen bereiken. Daar willen we naartoe en dat is het allerbelangrijkste (maar op een schietschijf van 5x5 schiet je nu eenmaal makkelijker raak dan op een dartboard). 

Vertrouwen komt te voet en vertrekt te paard, dat weten we. Laten we samen gaan snelwandelen. Het is namelijk niet onze missie om jouw budget tot de laatste cent op te maken. Wat we gaan doen is zo effectief mogelijk jouw doelen bereiken. Soms helpt meer budget daarbij en werken we aan een uitgebreide middelenmix, die we dan volgens een waterval- of scrum methode uitwerken. Maar soms helpt het juist om jezelf wat meer te beperken. We steken een bepaald aantal uren in een flyer, weten ongeveer hoeveel tijd het kost om verschillende features te bouwen en spreken van tevoren af hoeveel tijd we aan een communicatieplan spenderen. En hebben we heel veel tijd over? Dan gaan we daarover in gesprek.

 

Je kan alle kanten op

Je begrijpt de boodschap van dit verhaal nu vast al wel, je kunt alle kanten op. En het leuke daarvan is, dat ook echt alles kan. Het lastige daarvan is, dat ook echt alles kan. Je zult dus soms moeten kiezen of gefaseerd werken. Wij kunnen ook eerst een sterke basis neerzetten die je later stapsgewijs uitwerkt. Wanneer we ons richten op je doelen, wordt het al gemakkelijker om te kiezen tussen een toegankelijke onepager of een fancy website met 1000 functionaliteiten (en binnen die functionaliteiten heb je ook weer opties, geautomatiseerd of handmatig neergezet). En afhankelijk van je budget gaan onze ideeën van een bedrukte pen tot gepersonaliseerde gadget die jouw boodschap ondersteunt. 

 

Waarom dan geen vaste prijzen?

Waarom we dan niet werken met vaste prijzen? Omdat wij simpelweg niet twee keer hetzelfde product verkopen. Elk positioneringstraject wordt aangepast aan de organisatie, elke online marketingcampagne heeft andere doelstellingen en doelgroepen en iedere website vraagt om andere functionaliteiten. En daar komt nog bij; sommige klanten doen graag heel veel zelf, andere klanten kiezen er juist voor om meer uit te besteden. Dat komt allebei met hun eigen prijskaartje.

Conclusie; je hoeft ons echt niet tot op de cent te vertellen wat je wil gaan uitgeven. Maar we kunnen je echt beter helpen als je een indicatie geeft. Dan hoeven we je niet teleur te stellen met een fancy plan dat we helaas niet kunnen uitvoeren binnen je budget of een te basic website die niet voldoet aan je verwachtingen. Want wij zijn goed in branding, maar gokken liever niet.

)

Keep reading

Blog
Afbeelding
Blog UCG
22 mei 2025
Waarom UGC (User-Generated Content) onmisbaar is voor ieder merk
“We moeten echt iets doen met user-generated content!” Klinkt die uitspraak je bekend in de oren? Dan ben je niet de enige. De term UGC gaat al een tijd rond, maar wat houdt het nou precies in? Eén ding is zeker: we kunnen er niet meer omheen. Want of je nu actief bent in e-commerce, recreatie of retail: UGC is geen nice-to-have meer, maar een must. In deze blog leggen we uit wat UGC is en waarom het onmisbaar is voor jouw merk.
Blog
Afbeelding
Blog_Authenticiteit_Teaser
08 mei 2025
De kracht van authenticiteit: Hoe je merk opvalt in een verzadigde markt
In een wereld vol artificial intelligence, greenwashing en fake news, verlangen consumenten meer dan ooit naar echtheid. Authenticiteit is niet alleen een mooi woord, maar tegenwoordig ook een factor voor succes. Uit onderzoek blijkt dat 70% van de shoppers alleen koopt bij bedrijven die authentiek zijn. Maar wat betekent authenticiteit precies en hoe kun je dit als merk bereiken? In deze blog lees je er meer over en delen we vijf tactieken om je merk authentiek te maken.