Creatieve concepten zijn de kern van elke campagne

Wij geloven in de kracht van creativiteit en de manier waarop het verhalen helpt te vertellen die de brug slaan tussen mens en merk. Een creatief concept is daarom dé basis om een boodschap interessant en effectief over te brengen. Dit is een samenvatting van alles wat je wil delen binnen een campagne. Het is een overzicht in beeld, tekst en soms ook in video. 

Workspace

Creatief concept

Onze aanpak begint met een diepgaand begrip van jouw doelen, merkidentiteit en doelgroep. Pas als we deze essentiële elementen begrijpen, creëren we een concept dat niet alleen aandacht trekt, maar ook resultaten oplevert. Dan kunnen we jouw verhaal juist op zo’n manier belichten dat het opvalt. Buiten de gebaande paden treden en … (ja daar komtie:) out of the box denken. 

Achtergrondinformatie over de organisatie helpt ons tot oplossingen te komen en inzichten die wij hebben opgedaan in andere disciplines dan die van jou kunnen ook verrassend goed werken. Een creatief concept is waar het gebeurt. Hier komen doel en doelgroep samen op een manier die niet te negeren is.

 

Een creatief concept is de basis voor je campagne

We zorgen voor een duidelijke trigger, zodat je doelgroep precies weet wat hij moet doen. En ook al doet hij dat niet, dan trekt het concept de aandacht op een positieve manier. Zo ligt in een creatief concept voor ons de basis waar we alle andere middelen aan ophangen. We houden er rekening mee dat het moet passen binnen verschillende media die voor jouw campagne worden ingezet.

 

Huisstijl vs campagnestijl

Als jouw merk klaar is voor een campagne, werken we meestal vanuit jouw visuele identiteit. Dit is de stijl waarmee je al je doelgroepen benadert. Vaak zal de campagnestijl hierbij aansluiten. Er zijn soms redenen om dit niet te doen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Je hebt een nieuw aanbod
  • Je bedient een volledig nieuwe doelgroep
  • Het is gewoon tijd om op een andere manier te communiceren en op te vallen
  • De campagne heeft niks met je merk te maken, maar vertelt een andere boodschap

 

We maken de afweging tussen het belang van merkconsistentie en de behoefte om op te vallen. Zulke keuzes nemen we samen door en lichten we toe.

Het creatieve concept presenteren we altijd aan jou. We lichten toe waarom we bepaalde keuzes hebben gemaakt en laten verschillende manieren zien waarop we dit concept realiteit kunnen maken.  

Zin in een gesprek, een inspiratiesessie of gewoon kennismaken? Wil je jouw ideeën verder verkennen of een frisse kijk op jouw merk? Laten we samen aan de slag gaan en de basis leggen voor jouw volgende campagne!

Andere services

Positionering

Een sterke positionering is uniek, relevant en onvervangbaar. Het vertelt een verhaal. Een verhaal dat gaat over wie je als merk bent, wat je doet, en met name waarom je dat doet. Zoals het woord al zegt: je positie in de markt.

Design

Het ontwikkelen van een sterke identiteit vormt de basis. Vervolgens is het zaak om altijd de juiste beleving te creëren, te blijven werken aan je branding en gevoel op te roepen bij je doelgroep.

Websites

Informeren of activeren...Van dienstverlening tot productverkoop, en van personeels- tot donateurswerving: een website is cruciaal om je merk te laten groeien.

Online Marketing

Scherpe targeting en datagedreven campagnes: jouw doelgroep bereiken met de juiste Google- en social kanalen. Meten, analyseren en bijsturen om je brand te blijven boosten.
Afbeelding
Workspace