Aangenaam; maak kennis met jouw visuele identiteit
Het juiste gevoel overbrengen, herkenbaar communiceren en een praktische basis om eenduidig te kunnen werken. Een goede visuele identiteit is een logische conclusie van wie jij bent, het is een manier om jezelf te laten zien. Je geeft zo het juiste beeld, een goede eerste indruk en een overzichtelijk startpunt om meer over jezelf te gaan delen.
Focus op jouw identiteit
Wij gaan verder dan ‘gewoon een mooie huisstijl’. Door vanaf het begin te focussen op jouw corporate identiteit en de onderste steen van jouw gedrag als organisatie boven te halen, zorgen we dat de beloftes die jij iedere dag maakt en nakomt in de stijl helemaal naar voren komen.
Hoe we dit doen? We werken met brand design aan een duidelijk beeld van jullie identiteit. Zo leggen we het fundament voor jullie visuele identiteit. Een visuele identiteit is zoveel meer dan alleen een mooi logo en een leuk kleurtje. Het is de manier waarop je in alles wat je deelt laat zien wie je bent en wat jouw doelgroepen van jou mogen verwachten.
Waar we rekening mee houden?
Elk detail maakt een visuele impact. Daarom werken wij bewust aan ieder onderdeel, zodat jouw visuele identiteit een compleet beeld wordt met de juiste uitstraling. Ook vraagt deze tijd meer dan ooit om flexibiliteit, toegankelijkheid (denk aan WCAG richtlijnen) en digitale mogelijkheden. Een identiteit moet dus werken vanaf een kleine thumbnail tot een enorm, bewegend billboard.
Welke onderdelen we daarvoor uitwerken? Dat is afhankelijk van jouw organisatie en jullie behoeften. Meestal zijn de volgende zaken een onderdeel van een visuele identiteit:
- Logo; Een sterk logo brengt herkenbaarheid, overal waar je wil.
- Stijl; Jouw eigen kernwaarden vragen om een passende stijl. Strak, modern, organisch, kleurrijk, chic.. wat dan ook. Wij zorgen ervoor dat de stijl een extensie is van je bedrijfsvoering.
- Kleurensymboliek; Verschillende kleuren brengen verschillende gevoelens en associaties naar boven. Hier maken we gebruik van om jouw merk kracht bij te zetten. Daarbij checken we ook de concurrerende positie die een kleur kan bieden.
- Typografie; Het juiste lettertype laat jouw boodschap eruit springen. Zie het als een stukje non-verbale communicatie.
- Designelementen; Designelementen brengen herkenbaarheid. Je kunt deze toepassen op veel verschillende manieren, zodat al je middelen consistent en toch eigen aanvoelen.
- Fotografie; Beelden maken impact. Een beeld zegt meer dan 1000 woorden, en die woorden zitten hem in de juiste details. Wij ontwikkelen voor jou een eigen, authentieke beeldstijl.
- Illustratiestijl; Sommige boodschappen komen het beste tot z’n recht in een illustratie. Een illustratiestijl is heel geschikt om je identiteit mee te tonen en helpt complexe verhalen toegankelijk te vertellen.
- Iconenset; Duidelijke en aantrekkelijke iconen leiden je doelgroep op een prettige manier door en langs alle informatie die je biedt. Iconen in jouw stijl versterken de herkenbaarheid van je merk.
- User experience/User interface; Laatste, maar zeker niet de minste! Een groot deel van alle communicatie is tegenwoordig digitaal. Door vanaf het begin hier aandacht voor te hebben, zorgen we voor de perfecte call to action kleuren en werkt je tone of voice ook online door.
Elke keuze die we maken voor jouw visuele identiteit kunnen we onderbouwen en baseren we op logica. We zorgen er dus primair voor dat het past en dat het de juiste snaar raakt bij jouw doelgroep… Dat doen we door een onderscheidend ontwerp voor een sterke positie in de markt, en dan is het ook nog heel mooi 🙂
Bij de ontwikkeling van een visuele identiteit houden we rekening met trends als dat bij jou past en zorgen we voor een klassiek uiterlijk als je een tijdloos merk aan het bouwen bent.
Restylen vs. nieuwe visuele identiteit
De wereld verandert, soms moet je merk mee veranderen. Ook een tijdloos merk moet zichzelf soms aanpassen, bijvoorbeeld omdat de digitale toepasbaarheid van het huidige logo niet zo goed werkt.
Wij zijn van mening dat wat goed is, niet aangepast hoeft te worden. Dus samen zullen we kijken wat nodig is en hoe we ervoor zorgen dat áls we je visuele identiteit gaan aanpassen, dat een stap vooruit wordt. Als jouw merk een tijdloos karakter heeft, zorgen we door middel van een restyling ervoor dat het wordt gemoderniseerd en de toegankelijkheid op peil wordt gebracht (voldoen aan de WCAG richtlijnen). De essentie van je huidige identiteit blijft daarbij in stand. Soms komen we toch tot de conclusie dat de tijd rijp is voor een gehele nieuwe visuele identiteit die goed reflecteert hoe jouw organisatie is veranderd en klaar is voor de toekomst.
We wegen de voor- en nadelen tegen elkaar af zodat we jouw merk echt een stap vooruit helpen.
Wij zorgen ervoor dat je visuele identiteit jouw taal spreekt. Heb je vragen of wil je meer weten over hoe we jouw merk kunnen helpen ontwikkelen? Neem contact met ons op. Wij staan klaar om jou en je merk te leren kennen. Ook zin om samen de volgende stap te zetten?