Brand Design: het vinden van de bouwstenen van jouw merk
Brand design is wat wij doen, wie wij zijn. Wij verbinden merken met hun doelgroep. Brand design is hierin een van de belangrijkste stappen, want hier leg je het fundament voor hoe jouw doelgroep je ziet. Voor ons is brand design het traject wat we doorlopen om tot jouw sterke merk te komen. We leren je kennen en maken ons klaar voor de volgende stap: het vertalen van jouw merk in alle verschillende mogelijke vormen.

Van identiteit naar imago
Jouw organisatie écht leren kennen, dat is waar we de nadruk op leggen. ‘Merken’ is ooit begonnen om te laten zien welke koe van jou is. Dat werkte toen prima, maar alleen een plaatje vertelt, zeker in de huidige markt, jouw verhaal niet voldoende. Daarom gaan we op zoek naar jouw corporate identiteit. Hoe we dat doen?
- Misschien tegenstrijdig, maar we beginnen bij je imago. Wij doen ons onderzoek en vergelijken documentatie van jullie met online statistieken.
- We toetsen bij jullie of dit het imago is dat je wil.
- In een strategische sessie (zoals onze Nilsson Game) komen we tot de kern van jullie organisatie. Wat vinden jullie belangrijk? Bieden jullie iets dat niemand anders kan? etc. Zo komen we tot jullie identiteit.
- We doen aanbevelingen over het delen van je identiteit die het imago positief beïnvloeden.
Dit alles werken we uit naar een duidelijk overzicht van jullie identiteit. We maken jullie missie, visie, kernwaarden, etc. tastbaar en vooral ook praktisch toepasbaar.
De uitkomsten leggen we vast en werken we uit in de visuele identiteit inclusief wat keuzes voor jouw tone-of-voice en communicatiestijl. Dit is een duidelijke weerspiegeling van alles waar jij voor staat. Zo hoef je niet elke keer bij het begin te beginnen als iemand vraagt wie je bent, waarom je organisatie bestaat en wat je precies doet. Die basis is gelegd en elke uiting die je hierna doet bouwt op een overzichtelijke manier door aan jouw imago.
Van identiteit naar stijl
Brand design is dus het proces dat we doorlopen om jouw identiteit vast te stellen en de beste manier en stijl vinden om deze naar buiten te brengen.
Er zijn verschillende manieren om wat intern leeft, naar buiten te brengen. Dit heeft meerwaarde voor (potentiële) klanten, gasten, bezoekers, etc.: ze weten bij wie ze kopen en wat ze van jou mogen verwachten. Ook helpt dit om jezelf aantrekkelijk te maken voor de juiste kandidaten (arbeidsmarktcommunicatie), het is duidelijk waar jij voor staat en wat je verwacht van (potentiële) medewerkers.
Na het ontwikkelen van de basis voor jouw merk, zijn we klaar voor de volgende stap. Vanuit een sterke positionering zorgen wij ervoor dat jouw merk authentiek verder kan groeien. Meer weten over hoe we jouw merk met brand design verder helpen? Laat van je horen! We willen jou, en je merk, graag leren kennen.
Andere services
