Goed nadenken over wat je gaat doen, en doen waarover je hebt nagedacht. Of het nu gaat om je merkstrategie, campagnestrategie of webstrategie: een solide, strategische basis is essentieel om jouw merk krachtig te positioneren in de markt.

Merkstrategie

Een sterke merkstrategie en -positionering is uniek, relevant en onvervangbaar. Het vertelt een verhaal: jouw verhaal. Over wie je als merk bent, wat je doet, en met name waarom je dat doet. 

  • Inzicht in je identiteit en onderscheidend vermogen
  • Inzicht in je doelgroep, zodat je deze kunt begrijpen, bereiken én te betrekken
  • Een merkverhaal dat de kern van je bestaan vertelt
  • Een pay-off die de conclusie vormt van je merkverhaal
  • Een overkoepelend corporate concept als kapstok voor alle communicatie
     

Werkgeversmerk

Een werkgeversmerk of employer brand is altijd een verlenging van je corporate merk. Want alles wat je doet en communiceert als merk, beïnvloedt potentiële werknemers. Door je corporate merk door te vertalen naar een sterk werkgeversmerk creëer je: 

  • Een eenduidig, overtuigend en geloofwaardig verhaal;
  • Een onderscheidende positie op de arbeidsmarkt;
  • Een goede basis voor een effectieve wervingscampagne;
  • Vertrouwen en betrokkenheid onder (potentiële) werknemers 

 

Campagnestrategie

Of het nu gaat om het genereren van leads, het vergroten van je naamsbekendheid, het veranderen van gedrag of het werven van donateurs of medewerkers; een doordachte campagnestrategie is cruciaal. 

  • Heldere doelstellingen en meetbare KPI’s
  • Een creatief, triggerend concept dat je boodschap krachtig overbrengt
  • Een customer journey gebaseerd op het See-Think-Do-Care-model
  • De juiste mix van middelen en kanalen, afgestemd op je doelgroep en trends
  • Duidelijk inzicht in planning, budget en verwachte impact
  • Continu meten, rapporteren, analyseren en optimaliseren
Afbeelding
Bekijk de case:Visuele identiteit
Afbeelding
Oude man met amarijn beeldmerk
Bekijk de case:Een stukje Amarijn in jouw vakantie

Digitale strategie

Een digitale strategie is het overkoepelende plan waarmee je je online doelen gaat bereiken, specifiek gericht op websites, webapplicaties en online kanalen. Een goede basis die vertelt wat jij wil vertellen én de bezoeker precies geeft wat hij of zij nodig heeft.

  • Duidelijke doelstellingen en afgebakende doelgroepen
  • Uitgewerkte doelgroeppaden en bijbehorende structuur (UI)
  • Een contentstrategie die aansluit op je positionering en online doelen
  • Visuele en interactieve elementen (UX) die bijdragen aan conversie en beleving

Behoefte aan een sterke strategische onderlegger voor je merk, campagne of online doelen? Neem vrijblijvend contact met ons op, we denken graag mee! 

Let'sTalk

Meer weten?

Vul je gegevens in en we nemen graag contact met je op.